Brytyjczycy zaproponują nam… więcej żywności eko.

 

Polska została wytypowana jako kluczowa dla brytyjskiego eksportu żywności. „Wyspiarze” chcą zaproponować nam m.in. więcej certyfikowanej zywności BIO.  

– Nasz rząd wytypował 20 krajów, w tym Polskę, jako kluczowe dla eksportu w latach 2013-2015. Sektor „żywności i napojów” ma na celu zwiększenie wartości eksportu o 0,5 miliarda GBP do końca 2015 roku. Dlatego wprowadzamy konkretne działania wspierające realizację tych założeń – mówił Robin Barnett, Ambasador Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej w Polsce podczas spotkania zorganizowanego w ramach kampanii „Taste Of Britain” 14 października w Warszawie.

– Chcemy, aby polscy konsumenci, którzy lubią dobrą i naturalną żywność wiedzieli, że brytyjskie produkty spożywcze to nie tylko „fish & chips”, czy whisky. Możemy się pochwalić szeroką gamą różnorodnych i naturalnych wyrobów. Na Wyspach Brytyjskich wytwarzamy ponad 700 rodzajów serów – to więcej niż we Francji! – dodał.

Taste Of Britain czyli brytyjska żywność to nie tylko fish & chips?

Obecnie około miliona Polaków mieszka w Wielkiej Brytanii, a – wg szacunków BPCC – prawie tyle samo każdego roku regularnie podróżuje między Wielką Brytanią a Polską. Polacy poznają brytyjską kuchnię, szukają swoich ulubionych produktów na sklepowych półkach i nie zawsze je znajdują. Program Taste of Britain jest m.in. odpowiedzią na te potrzeby. W obu częściach programu bierze udział łącznie około 40 brytyjskich producentów, którzy prezentują ponad 300 nieznanych w naszym kraju produktów z różnych kategorii. Wśród nich są wyroby mleczne, płatki śniadaniowe, dania gotowe, certyfikowane produkty organiczne, bezglutenowe, wegetariańskie, przyprawy, sosy, soki, herbata, kawa, a także napoje alkoholowe, takie jak piwo, cydr, koktajle, likiery i whisky.

Program składa się z trzech etapów. W czasie pierwszego z nich, brytyjscy partnerzy otrzymują analizę polskiego sektora spożywczego, która wskazuje najważniejsze trendy i kanały dystrybucji. Zainteresowane firmy udostępniają swoje produkty do degustacji przez polskich konsumentów i handel. Ich opinie stanowią ważny element decyzji o przejściu do drugiego etapu, czyli rozmów handlowych z polskimi partnerami, importerami, dystrybutorami, hurtowniami i sieciami handlowymi.

Trzeci etap programu to wprowadzenie wybranych produktów na polski rynek. Etap ten będzie wsparty kampanią konsumencką, która rozpocznie się w chwili, gdy produkty trafią już na półki. Duża kampania wspierania brytyjskich produktów spożywczych w punktach sprzedaży jest planowana w 2015 roku.

A może przydałaby się akcja „Taste of Poland” na wyspach?