A. Tymiński: Chciałbym przekonać konsumentów do żywności ekologicznej

 

O pierwszych latach rozwoju rynku żywności ekologicznej w Polsce, trudnych początkach w eko handlu a także obecnej sytuacji i potrzebie edukacji konsumentów – mówi w wywiadzie udzielonym serwisowi biotechnologia.pl Artur Tymiński ze Stowarzyszenia Polska Ekologia, współzałożyciel firmy Symbio.

Wywiad zatytułowany jest „Nie chcę nikogo nawracać”. Na jedno z pytań, Artur Tymiński odpowiada: Mamy producentów i przetwórców żywności ekologicznej, ale nie mamy konsumentów. Chciałbym teraz przekonać konsumentów do żywności ekologicznej. Produkt mamy – głównie idący na eksport, mamy przetwórców, mamy system – bo rolnikom się pomaga, mówi się o tym, są dotacje, ten etap jest już rozwinięty. Nie mamy konsumenta.

Artur Tymiński przekonuje, że wybór żywności ekologicznej nie musi powodować opustoszenia portfela. Dlaczego? Warto przy okazji nieco zmienić swój styl odżywiania, przede wszystkim zwiększyć udział warzyw (które są stosunkowo tanie a także bardzo zdrowe) w diecie a zmniejszyć ilość spożywanego mięsa. Według Artura Tymińskiego ciężko porównywać ceny „udawanych” produktów (np. szynki, w której jest bardzo mało mięsa, rozcieńczanych wodą napojów czy dżemów niemal bez owoców) konwencjonalnych do produktów ekologicznych, które przygotowywane są z dużą dbałością o wysoką jakość.

Podoba Ci się to, o czym piszemy?     

Więcej przeczytacie w wywiadzie na stronie biotechnologia.plWspółtwórca Symbio z pewnym dystansem odnosi się także do koncepcji Slow Food i produktów regionalnych. Nie tyle ze względu na to, że nie odpowiadają mu ich idee, ale ze względu na brak wyrazistych norm. Żywność ekologiczna i rolnictwo ekologiczne w przeciwieństwie do wspomnianych systemów, takie normy posiadają.

źródło: Biotechnologia.pl

Brak postów do wyświetlenia