8 Organic Marketing Forum (2013) – relacja i podsumowanie

Przetwórcy, handlowcy, rolnicy i eksperci z 28 państw spotkali się w dniach 17-19 czerwca.  8 edycja Organic Marketing Forum za nami. Było sporo nowych propozycji, rozmów i prezentacji. Po raz pierwszy wystawę otwarto dla prywatnych zwiedzających.

 
Zobacz obszerną fotorelację na facebooku!

W porównaniu do ubiegłego roku przybyło odwiedzających (zwłaszcza zagranicznych), zwiększyła się także nieco powierzchnia wystawy (choć wciąż chciałoby się, aby była większa). – Rosnące zainteresowanie Organic Marketing Forum odzwierciedla zwiększające się zainteresowanie konsumentów i firm Środkowej i Wschodniej Europy rolnictwem ekologicznym. 5 lat temu nie było żadnych organicznych przetwórców ani punktów sprzedaży z Ukrainy. W tym roku około 30 Ukraińców przybyło do Warszawy, aby zaprezentować swoją ofertę. Kraje CEE także bardzo zyskują  z powodu silnego wzrostu rynku we Francji i Niemczech, gdzie produkcja ekologiczna nie nadąża za popytem w związku z czym wzrasta import – podsumowuje Bernhard Jansen, szef organizacji Ekoconnect, która jest organizatorem Organic Marketing Forum.

Nowościami tegorocznego OMF były sesje Speed Networking umożliwiające szybkie poznanie się potencjalnych partnerów handlowych oraz  błyskawiczne prezentacje (m.in. produktów i producentów biorących udział w konkursie Best Of Ogranic).

Podoba Ci się to, o czym piszemy?     

Po raz pierwszy hale wystawowe otwarto dla zwiedzających nie związanych ściśle z branżą. We wtorek od 14 do 18 mogli oni odwiedzić halę przy ul. Marsa i zaopatrzyć się w eko żywność. Zainteresowanie było umiarkowane – być może zmieni się to w następnych latach.

Warsztaty, konferencje, szkolenia w trakcie Organic Marketing Forum

Największym atutem forum jest część kongresowo – warsztatowa (w 4 językach), która w roku 2013 stała na wysokim poziomie merytorycznym.  Nic dziwnego skoro swoim doświadczeniem dzielili się eksperci z tak uznanych w branży ekologicznej marek jak Voelkel, Jules Brochenin (Diego Garcia) czy BioCompany (Georg Kaiser). Nie zabrakło także polskich prezentacji. Dorota Metera (Bioekspert) objaśniała kwestie związane z aktualnym stanem unijnego prawa dotyczącego rolnictwa ekologicznego, Agnieszka Saternus (MyEcoLIfe) zaprezentowała case study dotyczące sukcesu warszawskiego BioBazaru a Urszula Sołtysiak informowała o wymogach związanych z prawidłowym etykietowaniem produktów.

Szkolenia dla prowadzących eko sklepy

Pierwszego dnia Organic Marketing Forum odbyły się inspirujące warsztaty dla handlowców detalicznych. Poprowadziła je Paulina Jonczyński, która pracuje obecnie w niemieckiej hurtowni Terra a wcześniej przez wiele lat prowadziła sklep z eko żywnością.  Na łamach Biokuriera wkrótce opublikujemy wywiad z panią Pauliną.

Wybrano najlepsze eko sklepy

Tradycją Organic Marketing Forum stają się rozstrzygnięcia konkursów na najlepsze eko sklepy oraz na najlepszy produkt forum (Best Of Organic).  W kategorii małych sklepów z eko żywnością nagroda powędrowała do warszawskiej Eko krainy (ul. Turecka 1), najlepszym dużym sklepem kolejny raz okazał się Smak Natury (Al. Ken 19, lok 1), w kategorii sieci eko sklepów triumfowała Organic Farma Zdrowia. Nagrodzono także supermarkety oferujące żywność ekologiczną. W tej kategorii za najlepsze uznano K&M Delikatesy przy ul. Wspólnej w Warszawie.

Sprawdź całe zestawienie wyników konkursu na najlepszy sklep z żywnością ekologiczną: Organic Marketing Forum 2013. Wybrano najlepsze eko sklepy

 

Nagroda Best of Organic za eko olej słonecznikowy

Jak zawsze, w trakcie Organic Marketing Forum wybierano również najlepszy produkt wystawy. W szranki stanęło kilkanaście propozycji. Ostatecznie nagroda powędrowała na Ukrainę do firmy Organic Original za olej słonecznikowy. Wkrótce zaprezentujemy całe wyniki.

Wycieczki

Trzeci dzień Organic Marketing Forum to wycieczki w trakcie których odwiedzający mają szansę zobaczyć eko sklepy, przetwórnie i gospodarstwa ekologiczne w Warszawie i okolicach.

tekst i zdjęcia: Karol Przybylak

Brak postów do wyświetlenia