Żywność ekologiczna i ambitne plany Carrefoura

Na razie sprzedaż żywności ekologicznej generuje niecały 1% przychodu polskiego oddziału Carrefour, ale prezes Christophe Rabatel jest przekonany, że to się zmieni. Zapowiada szereg działań, które mają zwiększyć zarówno popyt na ekożywność jak i jej podaż.


Naszym celem jest poszerzanie każdego segmentu w ramach żywności ekologicznej a także ekologicznych kosmetyków i środków czystości. Chcemy być liderem w tym zakresie. – Carerfour chce promować produkty bio w Polsce, a także polskich rolników ekologicznych, tak aby stali się oni jednym z filarów polskiego rynku żywności

– zadeklarował Christophe Rabatel podczas konferencji prasowej poprzedzającej Kongres ECO FOOD 360.

Ruszy program prosto z polskiej wsi…

Wspólnie z Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi, opracowano nowy program, obecnie w fazie testów, pozwalający polskim rolnikom (w tym rolnikom ekologicznym), na bezpośrednią sprzedaż wytworzonych przez nich produktów w najbliższym sklepie Carrefour. Program nosi nazwę „Prosto z polskiej wsi” i jest adresowany do producentów czerwonych owoców z Mazowsza.

To dopiero początek. Na pewno będziemy ten projekt poszerzać

– zapowiedział Christophe Rabatel.

Podoba Ci się to, o czym piszemy?     
Christophe Rabatel, prezes Carrefour Polska

Aktualnie Carrefour pracuje nad przygotowaniem rozwiązań logistycznych pozwalających mniejszym gospodarstwom rolnym współpracować i dostarczać swoje produkty bezpośrednio do marketów.

Co ze specjalistycznym ekosklepem Carefoura?

Zapytany o przekładaną premierę specjalistycznego sklepu z ekożywnością pod szyldem Careefour BIO, Christophe Rabatel zadeklarował, ze taka placówka na pewno powstanie. Na tą chwilę nie wiadomo jednak gdzie i kiedy. W miejscu, w którym planowano ją uruchomić nie udało się uzyskać stosownych pozwoleń.

Kongres ECO FOOD 360 odbył się 11 czerwca 2019 w warszawskim hotelu Sofitel. W imprezie wzięło udział ok. 500 przedstawicieli branży żywności ekologicznej.

Brak postów do wyświetlenia