Teraz czytasz...
Żywność BIO przez Internet? Prawie co 10 ekokonsument dokonał zakupu
X Targi Ekostyl | reklama | Biokurier.pl
X Targi Ekostyl | reklama | Biokurier.pl
Bio Kurier

Żywność BIO przez Internet? Prawie co 10 ekokonsument dokonał zakupu

Avatar photo

9 proc. konsumentów przebadanych przy okazji raportu „Trendy w ekozakupach Polaków” deklaruje, że dokonało zakupu żywności ekologicznej przez Internet.  Eksperci z Farmy Świętokrzyskiej wskazują, że rozwojowi sprzedaży w sieci sprzyja udoskonalanie łańcuchów dostaw świeżych i mrożonych produktów.

Badanie Farmy Świętokrzyskiej wskazuje, że na skorzystanie z oferty internetowych sklepów z żywnością ekologiczną decyduje się 9 proc. konsumentów kupujących jedzenie bio. Takich internautów jest najwięcej wśród osób w wieku 34-44 lata (16 proc.), a najmniej wśród najstarszych, powyżej 55 roku życia (6 proc.).

Zakupy produktów spożywczych online to segment, który obecnie szybko się rozwija.  Łańcuchy dostaw są udoskonalane pod kątem rosnących potrzeb klientów, pojawia się coraz większe zapotrzebowanie na magazyny z chłodniami. Nadal jednak obawy konsumentów przed jakością dostawy i produktu to główna bariera. Jeżeli uda się ją przełamać i klienci zaufają, że dostaną należycie przewożoną żywność to ten obszar e-commerce mocno wystrzeli w górę. Zwłaszcza, że widzimy, że osoby, które raz dokonały zakupów w sklepie online chętnie je ponawiają – zauważa Łukasz Gębka.

150 ekosklepów działa w Internecie

W 2020 roku w Polsce działało 60 sklepów internetowych specjalizujących się tylko i wyłącznie w sprzedaży żywności ekologicznej. Około 90 łączy działalność online ze sprzedażą stacjonarną. Te dane pochodzą z raportu „Żywność ekologiczna w Polsce. Raport 2021” opublikowanego przez Koalicję na Rzecz BIO we współpracy z NielsenIQ.

Według cytowanego w tym raporcie Michała Kapicy (prezesa spółki Smak Natury prowadzącej e-sklep pyszneeko.pl) w latach 2018-2020 liczba internetowych ekosklepów zwiększyła się dwukrotnie.

Przeczytaj więcej o: Żywność ekologiczna w Polsce. Raport 2021

Sprzedaż żywności eko w sieci rośnie, ale prym wiodą sieci spożywcze

Wśród konsumentów, którzy kupują ekologiczne produkty spożywcze, ponad połowa zazwyczaj zaopatruje się w nie w dyskontach (54 proc.).

Zobacz także

czosnek z logo eko

Na drugim miejscu są targi i bazary, na których jedzenie bio kupuje jedna trzecia respondentów. Częściej deklarują to kobiety niż mężczyźni (38 proc. vs. 27 proc.). Takie miejsce zakupów jest także szczególnie popularne w małych miastach do 20 tys. mieszkańców, w których na targach i bazarach żywność bio kupuje 42 proc. zapytanych. Podium domykają lokalne sklepy i warzywniaki, do których po ekologiczne jedzenie wybiera się 31 proc. respondentów, w tym szczególnie osoby starsze niż 55 lat (35 proc.). Dane z raportu Farmy Świętokrzyskiej „Trendy w ekozakupach Polaków”.

Poznaj najnowsze dane dotyczące: Rynek żywności ekologicznej na świecie

Żywność ekologiczną łatwo kupić w specjalnych działach w supermarketach czy specjalistycznych sklepach, zlokalizowanych często w galeriach i przy ulicach handlowych. Do dużych marketów po produkty bio wybiera się 28 proc. konsumentów, szczególnie najmłodsze osoby, w wieku 18-24 lata (38 proc.). Takie zakupy robi tam także 37 proc. mieszkańców największych miast. Sklepy ze zdrową żywnością wybiera 18 proc. respondentów, w tym 12 proc. decyduje się na zakupy w specjalistycznych sklepach sieciowych, w których wszystkie produkty są ekologiczne.

Ten serwis używa cookies. Korzystając z niego wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Sprawdź naszą politykę prywatności.

Żadne materiały z tej strony nie mogą być jakikolwiek sposób powielane bez pisemnej zgody redakcji.