55% przebadanych polskich konsumentów ma pozytywny stosunek do reklam akcentujących kwestie ekologiczne. W stosunku do poprzedniego badania EKObarometr ich liczba zmalała o 13%. Blisko połowa respondentów zetknęła się z reklamą wykorzystującą motywy ekologiczne.
Niższy odsetek osób mających pozytywne podejście do reklam z elementami ekologicznymi może być związany z utratą wiary w szczerość tego typu przekazów. Dodatkowo zmalał istotnie odsetek osób uważających, że takie przekazy przyczyniają się do wzrostu świadomości ludzi na temat problemów ekologicznych. Ważne jest więc zbudowanie zaufania wobec marki i produktów jako ekologicznych poprzez odpowiednie działania marketingowe, które wnoszą wartość dodaną do życia konsumentów i mają pozytywny wpływ na środowisko – komentuje Monika Dobaszkiewicz (Research Exevutive SW RESEARCH).
Z tego artykułu dowiesz się:
Zakupy coraz bardziej świadome
Polscy konsumenci są coraz bardziej świadomi znaczenia swoich decyzji zakupowych dla środowiska. Blisko połowa podczas zakupu zwraca uwagę na to, czy opakowanie jest ekologiczne – 49% twierdzących odpowiedzi. 44% badanych jest gotowa zapłacić więcej za odzież i obuwie z materiałów ekologicznych, wytworzonych bez uszczerbku na przyrodzie.
Greenwashing słabo znany
Polacy wciąż słabo znają pojęcie GreenWashingu. Z badania SW Research wynika, że prawidłową definicję tego słowa podało zaledwie 16% badanych. Przypomnijmy więc:
GREENWASHING – zabieg marketingowy, który ma na celu jedynie utworzenie wrażenia, że produkt jest wytworzony w poszanowaniu środowiska naturalnego
EKObarometr, czyli…
EKObarometr to cykliczne ogólnopolskie badanie poświęcone analizie aktualnych postaw i nastrojów polskich konsumentów wobec szeroko pojętej ekologii w różnych sferach życia.
Pełny raport dostępny jest bezpłatnie w formie pdfa na stronach SW Research.