Zielony Tydzień odbędzie się po raz trzeci. W tym roku akcja promująca żywność ekologiczną będzie jednak trwać dłużej niż wskazywałaby na to jej nazwa. Wydarzenie startuje 10 kwietnia, a jej organizatorem jest Polska Izba Żywności Ekologicznej. Co w programie?
Zielony Tydzień promuje żywność eko!
Akcja PIŻE to okazja do poznania nowych smaków i producentów żywności ekologicznej. To też dobry sposób na odkrycie dotychczas nieznanych nam sklepów z produktami ekologicznymi i zapoznania się z ich ofertą. To wreszcie możliwość zrobienia zakupów w niższej cenie.
Zielony Tydzień ma podnieść świadomość konsumentów w zakresie produktów z logo żywności bio. Dzięki promocji i rozmowom z producentami oraz właścicielami sklepów dowiemy się, dlaczego warto jeść ekologiczne warzywa i owoce.
W tym roku Zielony Tydzień odbędzie się:
- 10-23 kwietnia 2023 – w tych dniach organizowany jest Zielony Tydzień B2B (sklepy kupują od producentów towary w promocyjnych cenach),
- 17-23 kwietnia 2023 – w ramach Zielonego Tygodnia B2C konsumenci będą mogli skorzystać korzystają z rabatów.
Przez dwa tygodnie sklepy będą mogły kupować produkty bio w promocyjnej cenie, a następnie w dniach 17-23 kwietnia sprzedawać je z rabatem konsumentom. Dzięki temu będziemy mogli nagłośnić akcje promującą święto Ziemi 22 kwietnia, pokazując, jak producenci i sklepy bio wychodzą naprzeciw konsumentom
– wyjaśnia Krystyna Radkowska, prezes Polskiej Izby Żywności Ekologicznej.
Jak wziąć udział w akcji?
W wydarzeniu mogą wziąć udział wszystkie sklepy oraz producenci, w których ofercie znajdują się produkty ekologiczne (nie tylko żywność, ale też kosmetyki, opakowania itp.). Wystarczy wypełnić formularz.
Organizatorzy na zgłoszenia czekają do 3 marca 2023 roku.
W tym roku do udziału w kampanii zaprosiliśmy wszystkie sklepy ekologiczne – nie tylko zrzeszone w PIŻE. Chcemy w ten sposób zwiększyć zasięg kampanii i jej atrakcyjność
– mówi Krystyna Radkowska.
Na tegoroczną edycję otrzymaliśmy dofinansowanie na promocje projektu, dlatego zaplanowaliśmy dodatkowe publikacje w mediach lifestylowych, kampanie płatną w SoMe oraz nakręcenie specjalnego filmu promującego akcje. Serdecznie zapraszamy do udziału w kampanii
– zachęca prezes Polskiej Izby Żywności Ekologicznej.
Kampania Zielony Tydzień jest finansowana z Funduszu Promocji Owoców i Warzyw oraz Funduszu Promocji Zbóż i Przetworów Zbożowych.