Sieć żabka uzupełnia etykiety produktów marki własnej o informację dotyczącą segregacji odpadów.
Ikonki pomogą wyrzucić opakowanie do właściwego zbiornika
Oznaczenia bazują na na dobrze znanym symbolu przedstawiającym człowieka wrzucającego śmieci do kosza. Żabka stworzyła o dodatkową identyfikacje kolorystyczną, która jest zgodna z jednolitym systemem kolorystycznym podziału na 5 frakcji odpadów. W ten sposób każdy klient może przeczytać na opakowaniu, do którego kosza powinien wrzucić zużyte opakowania.
Polacy nie wiedzą jak sortować śmieci
Wprowadzenie takich oznaczeń z pewnością jest potrzebne, bo badania wskazują, że zaledwie 41% Polaków wie, jak segregować odpady zgodnie z przepisami wprowadzonymi w 2019 roku (Konsumenci a gospodarka obiegu zamkniętego, raport ARC Rynek i Opinia oraz Forum Odpowiedzialnego Biznesu, wrzesień 2019).
Czytaj także: Woreczki wielorazowe na warzywa, owoce i produkty sypkie. Rodzaje, rozmiary, marki
Żabka to największa polska sieć sklepów typu convenience. Zrzesza ok. 6000 placówek prowadzonych przez ponad 4200 franczyzobiorców. Posunięcie sieci z pewnością powinno być inspiracją dla producentów i dystrybutorów żywności ekologicznej!