UMK partnerem Krótkiego Łańcucha Żywności

Krótkie Łańcuchy Dostaw Żywności
Krótkie Łańcuchy Dostaw Żywności zmniejszają liczbę pośredników między rolnikiem a konsumentem.

Mieszkańcy Torunia i okolic będą mieli szansę zaopatrywać się w wysokiej jakości żywność. Kupią ją bezpośrednio od producentów z regionu. To efekt współpracy samorządu województwa kujawsko-pomorskiego, Regionalnego Ośrodka Edukacji Ekologicznej w Przysieku oraz Uniwersytetu Mikołaja Kopernika.

Nie z odległych zakątków Polski, ale z okolicznych wsi. Nie od przemysłowych gigantów, ale od lokalnego rolnika. Tak w skrócie można opisać ideę Krótkich Łańcuchów Dostaw Żywności. Warzywa, owoce, nabiał, mięso, ryby, miody i zioła mogą trafić na nasze stoły dostarczone od lokalnych dostawców.

Krótkie Łańcuchy Dostaw Żywności. Na czym polegają?

Celem Krótkich Łańcuchów Dostaw Żywności jest ograniczenie liczby pośredników między rolnikiem lub producentem żywności a konsumentem. Klient kupuje żywność wyprodukowaną przez lokalnych producentów. W ten sposób może rozwijać się gospodarka wiejska i tworzą się nowe sposoby sprzedaży. To też gratka dla klientów, którzy poszukują zdrowej i ekologicznej żywności.

Podoba Ci się to, o czym piszemy?     

Chętni do zakupów od lokalnych rolników mogą zrobić zakupy za pośrednictwem sklepu internetowego Lokalna Żywność. Tam składa się zamówienia. Do wyboru są m.in. swojskie kiełbasy i wędliny, warzywa, przetwory rybne, sery i miody. Wszystko od lokalnych producentów.

Złożone zamówienie można odebrać  w Auli UMK przy ul. Gagarina 11 oraz w Urzędzie Marszałkowskim (ul. M. Skłodowskiej-Curie i Plac Teatralny 2).

Uniwersytet Mikołaja Kopernika nie tylko udostępnił swoją przestrzeń do stworzenia punktu odbioru, ale też wspiera inicjatywę badawczą. Naukowcy z Instytutu Socjologii na Wydziale Filozofii i Nauk Społecznych podjęli się badania marketingowego, które pomoże ustalić, czy mieszkańcy Torunia są gotowi do skorzystania z oferty zakupu lokalnych produktów i surowców żywnościowych bezpośrednio od rolników.

Wydział Chemiczny UMK opracuje z kolei sposób certyfikacji wybranych produktów spożywczych przy wykorzystaniu chemicznych metod analitycznych.

Zakończenie realizacji I etapu badań marketingowych i opracowania koncepcji Agencji Certyfikacji i Promocji planowane jest w I kwartale 2022r.

Brak postów do wyświetlenia