USA. Amazon “tnie” ceny żywności eko w sieci Whole Foods. Rewolucja?

43% – nawet o tyle stanieją niektóre produkty ekologiczne dostępne w amerykańskiej sieci Whole Foods, która kilka tygodni temu została przejęta przez internetowego giganta, Amazon.

Badania rynkowe przeprowadzane przez Organic Trade Association (zrzeszenie amerykańskich producentów żywności ekologicznej), ale także m.in. Mintel wskazują na to, że

ok. 62% konsumentów w USA deklaruje, że kupowałoby produkty ekologiczny, gdyby były tańsze.

Czyżby Jeff Bezos postanowił powiedzieć: „sprawdzam?”

Podoba Ci się to, o czym piszemy?     

Jakie produkty potanieją?

Obniżki dotyczą produktów dobrze rotujących takich jak: jaja, masło, niektóre warzywa, banany, awokado, jabłka, niektóre rodzaje mięsa.

Więcej o przejęciu Whole Foods przez Amazon: Amazon przejmuje amerykańską sieć ekomarketów Whole Foods. Komentarze w prasie

Zyskają klienci Amazona

Internetowy potentat wprowadza także inne zmiany. Niższe ceny i spejcalne promocje przygotowywane będą dla abonentów usługi Amazon Prime. Sklepy Whole Foods staną się „skrzynkami odbiorczymi” dla zakupów online dokonanych za pośrednictwem Amazona a żywność ekologiczna oferowana przez Whole Foods pod marką własną trafi do sieci. Zgadnijcie do jakiego serwisu? 😉

Rewolucja na rynku spożywczym?

Amerykańscy komentatorzy postrzegają zmiany wprowadzane przez Amazon jako potencjalną rewolucję na rynku spożywczym.

Whole Foods, oferując produkty ekologiczne oraz „zdrowe” i „naturalne” (dlaczego używamy tych terminów w cudzysłowie, czytaj tutaj: Organic, BIO, EKO – czy są różnice? ) zaczyna konkurować cenowo z sieciami, które swoją pozycję zbudowały na tanich, masowych produktach.

Pytanie, którego nie zauważyłem, a które warto postawić brzmi. Jak wobec takiej polityki obroni się jakość produktów oferowanych przez Whole Foods? Czy oszczędności wynikać będą z innowacyjnych zabiegów logistycznych czy też odbiją się na dostawcach i składzie produktów?

Młodzi Amerykanie zainteresowani żywnością ekologiczną

Przeprowadzone niedawno przez Mintel badanie konsumenckie, wskazuje, że 26% Amerykanów ufa oznakowaniu ekologicznemu, ale dla większości istotniejsze znaczenie ma sama marka produktu niż certyfikaty. Produktami ekologicznymi interesują się zwłaszcza konsumenci z młodszych generacji.

Przeczytaj także: Informacja o pochodzeniu i jakości żywności na interaktywnym ekranie w sklepie. Jak to robią w Ameryce…

Whole Foods Markets to sieć marketów oferujących żywność ekologiczną oraz tzw. produkty naturalne i zdrowe. Pierwszy sklep uruchomiono w 1980 roku, obecnie na terenie USA i Wielkiej Brytanii działa ich ok. 460.

 

Brak postów do wyświetlenia