Teraz czytasz...
Strategie marketingowe. Jak budować relacje z klientami i powiększać sprzedaż?
X Targi Ekostyl | reklama | Biokurier.pl
X Targi Ekostyl | reklama | Biokurier.pl
Bio Kurier

Strategie marketingowe. Jak budować relacje z klientami i powiększać sprzedaż?

 

Pomyśl, jak kontaktujesz się ze swoim przyjacielem. Jak często rozmawiacie? O czym mówicie? W jaki sposób budujesz relacje, które w Twoim życiu są najtrwalsze i dają satysfakcję obu stronom? Czy da się w sten sposób budować relację z klientem ekosklepu lub producenta?

Klient jak przyjaciel?

Każdy robi to nieco inaczej, chociaż można znaleźć wiele wspólnych mianowników, takich jak zainteresowanie sytuacją drugiej osoby, chęć wysłuchania jej, aktywne zainteresowanie tym, co ma do powiedzenia, nastawienie na dawanie, uśmiech, spokój i pozytywne intencje.
Czy tak samo komunikujesz się ze swoimi klientami? Jakie informacje im wysyłasz w mailingach i w jaki sposób? Oczywiście kontaktowanie się z klientami może wyglądać nieco inaczej niż z przyjacielem, zmienia się tu konwencja i punkt, na którym się koncentrujecie.

Obserwuj i notuj

Od branży i rynku zależą standardy, jakimi będziesz się posługiwać, ale znowu zastanów się, jak przebiegają kontakty z Twoimi najlepszymi klientami. Spisz wszystko, co robisz, żeby przebiegały pozytywnie. Jak ich traktujesz, co się najlepiej sprawdza, a następnie wystandaryzuj to i przenieś do swojego systemu komunikacji z klientem w mediach społecznościowych, na blogu, w newsletterze. Pomyśl, że masz już tę kompetencję, wymaga ona jedynie usystematyzowania i wdrożenia na stałe do procesów w Twojej firmie. Jeśli zatrudniasz pracowników, przeprowadź z nimi rozmowę na ten temat i zamiast narzucać im podręcznikowe, sztuczne metody, znajdź ich indywidualne sposoby i drogi dojścia do celu oraz wspieraj ich w rozwijaniu tych kompetencji.

Zobacz także


Taka koncentracja na rozwoju komunikacji z klientem wiele zmieni w Twojej firmie. Pamiętaj, że budujesz sprzedaż na relacjach i na zaufaniu. Drogi dojścia mogą być różne, ale liczy się ostateczny efekt.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat sprzedaży, również internetowej wejdź na www.powiekszsprzedaz.pl i pobierz bezpłatne materiały wideo.

Przeczytaj inne teksty z serii Strategie Marketingowe

 

Marta Gierlińska

Ten serwis używa cookies. Korzystając z niego wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Sprawdź naszą politykę prywatności.

Żadne materiały z tej strony nie mogą być jakikolwiek sposób powielane bez pisemnej zgody redakcji.