Strategie marketingowe. Edukacja klientów przez internet cz.2

blank

Marketing społecznościowy i siła przekazu wideo – publikujemy drugą część tego tekstu dotyczącego edukacji klientów przez internet.

Marketing społecznościowy

Marketing społecznościowy to stosunkowo nowa dziedzina. Aktualnie wielu mianowało się ekspertami Facebooka, aczkolwiek należy podchodzić do tych oświadczeń z rezerwą. Warto  pamiętać, że tutaj wszyscy raczkują i generalnie każdy działa nieco intuicyjnie, metodą prób i błędów, choć można już zauważyć pewne prawidłowości.

Po pierwsze marketing społecznościowy działa, jeśli chcemy sprzedać ideę bądź dać ludziom wiedzę, która jest ważna dla społeczności i pozytywnie na nią wpływa, za ideą musi stać bohater marki. Ten bohater marki powinien się bezpośrednio komunikować z klientami, ponieważ społeczności tego oczekują. Należy być stale obecnym, ponieważ ludzie szybko o Tobie zapomną. Warto umieszczać aktualizacje w postaci atrakcyjnych grafik, zawierających idee i treści, bądź wskazówkami i dobrymi radami dotyczących np. zdrowej żywności, które są ważne dla społeczności. Typowe reklamy są traktowane z rezerwą, należy skupić wokół siebie dużą społeczność, ale powinni to być ludzie, którzy rzeczywiście nas znają i będę się z nami komunikować. Właściwy marketing, to taki, który wywołuje dialog z ludźmi.

Materiały wideo

Tworzenie materiałów wideo to bardzo ciekawa forma marketingu, w którym budujemy swoją pozycję, jako eksperta. Jeśli tylko potrafimy się “dobrze sprzedać” mówiąc do kamery, umiemy nagrać atrakcyjne filmy, wtedy jest szansa na to, że zbudujemy szybciej naszą pozycję eksperta. Badania dowodzę, że coraz częściej ludzie wolą oglądać wideo w internecie, niż czytać treść, choć tekst generuje ruch na stronach i jest brany pod uwagę przez Google, pozycjonując naszą stronę. Wracając do materiałów wideo: są one świetnym narzędziem, ale należy wziąć pod uwagę kilka ważnych zasad: powinny być raczej krótkie.
Powinny zawierać naprawdę atrakcyjną treść, która zaciekawi odbiorców. Jeśli jest słaba, na pewno przeczytamy to w komentarzach pod naszym filmem na kanale na YouTube. Naprawdę zadbaj o jakość wideo, ponieważ to stanie się Twoją wizytówką, ale niech wygląda ono naturalnie. A! I pamiętaj! Wszelkie telewizyjne, nienaturalne nagrania będą traktowane z dystansem.
Edukacja klientów ma na celu głównie budowanie relacji i nakłania potencjalnych klientów do zainteresowania się Twoim produktem. Oprócz niej należy również wykonywać aktywną sprzedaż, żeby mieć efekty na koncie.

Podoba Ci się to, o czym piszemy?     

Przeczytaj  poprzednie części cyklu:

Strategie marketingowe. Edukacja klientów przez internet cz.1

Strategie marketingowe. Jak wybrać najleszą promocję?

Jak osiągać sukcesy sprzedając żywność eko i mieć jeszcze czas dla siebie?

 

Marta Gierlińska

www.strategiarozwojufirmy.pl

Brak postów do wyświetlenia