Strategie marketingowe dla ekosklepu. Metoda odwrócenia ryzyka

 

 Spójrz na transakcję zakupu produktu z punktu widzenia klienta. Czy ważne są dla Ciebie korzyści i oferowane ceny?Z pewnością tak, ale przeanalizuj jeszcze trzeci czynnik jak ryzyko. Ryzyko nie otrzymania korzyści, które oferujesz…

Czy jest to dla Ciebie istotne? Na pewno dobrze wiesz i jesteś pewien tego, co dostarczasz – ale klient nie ma takiej pewności. Fakt ten powoduje wątpliwości, rezerwę i wahania, a w efekcie może zmniejszyć Twoją sprzedaż, chyba, że zajmiesz się tym czynnikiem.

W jaki sposób więc zachęcić klientów do zakupów?

Do momentu, w którym klient nie poczuje satysfakcji i zadowolenia z zakupu nie jest pewien, czy dobrze wydał pieniądze. Jeżeli jesteś świadomy i pewny, jakości swoich produktów weź ciężar ryzyka na siebie i stwórz ofertę, którą łatwiej jest zaakceptować niż odrzucić.

Jak efektywnie wykorzystać metodę odwrócenia ryzyka?

1. Ustal, co najbardziej blokuje Twojego klienta przed podjęciem decyzji zakupowej. Czego się najbardziej obawia w sytuacji, w której miałby stracić na współpracy z Tobą?

2. W jaki sposób możesz odwrócić ryzyko związane z zakupem Twojego produktu w taki sposób, aby Twój klient nie miał żadnych kontrargumentów, prowadzących do rezygnacji z zakupu Twojego produktu/usługi.

3. Stwórz plan, w jakich miejscach umieścisz informacje o 100% gwarancji satysfakcji, aby była jasna i widoczna dla Twojego klienta.

4. Zbuduj na tej strategii swoją przewagę konkurencyjną, jeśli nie jest to standard w Twojej branży.

Teraz już wiesz, jak zwiększyć sprzedaż wykorzystując przeniesienie ryzyka na siebie. Dzięki temu Twoi klienci będą bardziej skorzy do podjęcia pierwszej współpracy z Tobą, a Ty zwiększysz zyski.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat sprzedaży, również internetowej wejdź na www.powiekszsprzedaz.pl i pobierz bezpłatne materiały wideo.

Przeczytaj inne teksty z serii strategie marketingowe:

6 sposobów na zwiększenie sprzedaży. Nie tylko w ekosklepie

Strategie marketingowe. Czy naprawdę dobrze poznałeś klienta Twojej ekofirmy?

Strategie marketingowe. Edukacja klientów przez internet cz.1

Marta Gierlińska