Strategie marketingowe. Aby sprzedaż w ekosklepie rosła

blank

Co zrobić, żeby powiększyć sprzedaż w możliwie szybkim tempie? Pozyskiwanie nowych klientów jest drogie (niektóre badania wskazują, że siedemnastokrotnie droższe od sprzedaży kierowanej do klientów stałych) i czasochłonne. Jeśli masz już klientów i Twoja firma ma regularną sprzedaż, proponuję inny sposób.

Mam na myśli cross-selling. Na czym on polega? Twój klient kupuje od Ciebie produkt i w momencie, gdy ma portfel otwarty, Ty proponujesz mu dodatkowy produkt, który będzie uzupełneniem na tego, którzy przed chwilą kupił. Zasada jest taka, że klient otrzymuje ofertę po dokonaniu zakupu, ale przed dokonaniem płatności.

Jak corss-selling działa w praktyce?

Przykłady możesz znaleźć na stacjach benzynowych, gdy sprzedawcy oferują Ci kawę, podczas kupowania paliwa lub w niektórych drogeriach, gdzie ekspedientki mają przynajmniej dwa produkty dodatkowo oferowane klientom do zakupów (oczywiście w promocji). Taki sposób może zwiększyć Twoje obroty o dodatkowe kilka kilkanaście a czasem kilkadziesiąt procent w skali całej akcji.

Jak możesz wprowadzić cross-selling do ekosklepu?

1. Najpierw przejrzyj swoje produkty/usługi i zastanów się, które z nich możesz oferować, jako komplementarne, a które są podstawowe.

Podoba Ci się to, o czym piszemy?     

2. Niech cena produktów komplementarnych na początek nie przekracza 20-30% ceny produktu podstawowego.

3. Ustal pierwsze produkty/usługi do testów.

4. Ustal plan oraz sposób, w jaki Twoi pracownicy lub Ty będziecie proponować klientom dodatkowy produkt. Możesz napisać skrypt rozmowy.

5.Przetestuj technikę na małej próbie i wyciągnij wnioski, a potem usprawnij i popraw to, co tego wymaga.

6.Na podstawie wniosków wprowadzaj kolejne produkty na tej samej zasadzie, jeśli metoda ta rzeczywiście ma u Ciebie potencjał i przyniosła korzyści finansowe.

Możesz również dodawać droższy produkt do tańszego, albo znaleźć inny kreatywny sposób na wykorzystanie tej metody. Najważniejsze, żeby klient wychodził z Twojego sklepu z większymi zakupami, niż zakładał.

Dobry przykład?

Jeśli zastanawiasz się jak to wprowadzić do internetu, zajrzyj na amazon.com. Tam robią to perfekcyjnie. Gdy kupujesz książkę, pod nią pojawiają się rekomedacje: Ludzie, którzy kupili tę książkę, kupowali również to… i dalej widzisz całą serię innych proponowanych książek. Podejrzanie są to te, które Ty kiedyś przeglądałeś.

Jeśli jesteś zainteresowany większą ilością informacji jak powiększyć sprzedaż wejdź na www.powiekszsprzedaz.pl i pobierz bezłatne wideo.

Przeczytaj inne teksty z serii strategie marketingowe:

Jak Twój ekosklep może zaistnieć w mediach społecznościowych? Porady dla początkujących

Strategie marketingowe dla ekosklepu. Metoda odwrócenia ryzyka

6 sposobów na zwiększenie sprzedaży. Nie tylko w ekosklepie

 

 

Marta Gierlińska

Brak postów do wyświetlenia