Sieci supermarketów stawiają na BIO

Polska Grupa Supermarketów planuje wprowadzenie marki własnej w jakości ekologicznej a Carrefour rusza z dużą akcją promocyjną i edukacyjną żywności ekologicznej.

Marka własna na bazie polskich surowców ekologicznych

Jak informuje Michał Sadecki, prezes Polskiej Grupy Supermarketów w wypowiedzi dla portalu wiadomoscihandlowe.pl, nowa marka własna opierać ma się na polskich surowcach. Na razie trwają przygotowania sklepów oraz budowanie bazy dostawców (w tym ich certyfikacja). Nieznana jest jeszcze data wprowadzenia marki na rynek.

Carrefour promuje i edukuje

Kampania detalisty ma aspekty edukacyjne, ale skupia się również na przekonywaniu do tego, że żywność ekologiczna nie musi być droga. Sieć zapewnia, że jest w stanie zapewnić najniższe ceny dla artykułów w tej kategorii.

Kampania „BIO na zdrowie” rozpoczęła się 2 czerwca emisją spotów telewizyjnych i radiowych. Głównym bohaterem kampanii jest Bobas (w tej roli Wojciech Mecwaldowski), komentujący otaczającą go rzeczywistość.

Sieć rozpoczyna współpracę z blogerką parentingową, Bakusiowo, która będzie obalać mity dotyczące produktów bio i ich wpływu na zdrowie w serii materiałów poradnikowych. Blogerka współpracować będzie z prof. Ewa Rembiałkowską z Zakładu Żywności Ekologicznej na Wydziale Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji SGGW. Carrefour przygotował również spotkanie dla influencerów, podczas którego rozmawiano o żywności ekologicznej oraz o ekologii.

Najnowszy katalog detalisty został uzupełniony treściami edukacyjnymi dotyczącymi produktów ekologicznych. Opracowała je prof. dr hab. Ewa Rembiałkowska. Porady ekspertki uzupełniają wskazówki praktyczne odblogerki Bakusiowo.