Sieci handlowe mnożą promocje na żywność eko i vege

blank

180% – o tyle wzrosła w ciągu roku liczba promocji w sklepach na żywność ekologiczną, wegańską i wegetariańską – czytamy w analizie przeprowadzonej przez agencję badawczo-analityczną Hiper-Com Poland oraz UCE RESEARCH.


Największy przyrost dotyczył kategorii żywności ekologicznej i wyniósł przeszło 640% w stosunku do poprzedniego roku. Z kolei najmniejszy miał miejsce w przypadku produktów wegańskich – ponad 80%.

Zdecydowanym liderem wzrostów są dyskonty – 624%. Na końcu znalazły się supermarkety – prawie 92%.

– Ten rynek zaczyna się u nas rozwijać, choć wciąż jesteśmy daleko za trendami zachodnimi. Sieci handlowe zorientowały się, że na tym można dobrze zarabiać. Uczą więc ludzi, czym jest produkt bio. Mówią o zdrowiu czy wyższej jakości, a to przyciąga też lepszego klienta. To jednocześnie stanowi świetne działanie PR-owe i CSR-owe. Sieci chcą być kojarzone z takim asortymentem – komentuje Krystyna Radkowska, prezes Polskiej Izby Żywności Ekologicznej (PIŻE).

Podoba Ci się to, o czym piszemy?     

Najwięcej promocji w drugiej połowie 2019 roku

Jak podkreśla Julita Pryzmont, z Hiper-Com Poland, największy wzrost promocji zanotowano w drugiej połowie 2019 roku, a minione półrocze przyniosło lekkie wyhamowanie. Okres od lipca do grudnia br. pokaże, czy tak jak w ub.r. sieci zintensyfikują działania.

Pandemia na pewno wpłynęła na zdrowsze wybory Polaków. Jednak ciągły wzrost cen żywności może ograniczyć zakup produktów z tych kategorii, które zazwyczaj są droższe. Według Arkadiusza Paprzyckiego z aplikacji Zdrowe Zakupy, trend związany z promocjami będzie się coraz mocniej rozwijać.

Lockdown napędził wzrosty sprzedaży żywności eko?

– Myślę, że liczba promocji utrzyma się na podobnym poziomie jak w ostatnich miesiącach. Docierają do mnie informacje, że działania z pierwszego półrocza będą kontynuowane. Na pewno sam rynek produktów bio jeszcze urośnie. On zyskuje na tym, że w trakcie lockdownu ludzie mieli czas na różne przemyślenia, w tym dotyczące jakości jedzenia. Dziś klienci częściej sprawdzają składniki produktów i zwracają uwagę na etykiety – dodaje Krystyna Radkowska.

>> Sprawdź: E-commerce dla ekosklepów i producentów. Akademia Biokuriera w trakcie NATURAFOOD

Jakiego okresu dotyczy analiza?

Analizę wykonali eksperci z agencji badawczo-analitycznej Hiper-Com Poland oraz zespołu analitycznego UCE RESEARCH. Porównano dane z I półrocza 2020 roku i z analogicznego okresu w ub.r. Weryfikacji poddano blisko 1,5 tys. akcji promocyjnych, w tym blisko 500 produktów.

BIO czy EKO?

Uwaga! W raporcie rozróżnione są produkty BIO i EKO. Nie do końca rozumiemy, o co chodzi w tym rozróżnieniu gdyż w świetle prawa są to takie same produkty, tak też my podchodzimy do tego redagując Biokuriera. Więcej informacji na ten temat: Organic, bio i eko. czy są różnice? 

Brak postów do wyświetlenia