Wyniki badań przeprowadzonych przez naukowców Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie wskazują, że po żywność ekologiczną sięga około 8 proc. Polaków i, że robią to raz w tygodniu. Natomiast udział żywności ekologicznej w całej sprzedaży żywności na terenie Polski nie przekracza 1 proc – zwracała uwagę Sylwia Żakowska – Biemans z SGGW.
Wśród głównych barier rozwoju rynku żywności ekologicznej naukowcy wymieniają: brak informacji o miejscach sprzedaży, dostępności, wyższa cena i nieumiejętność jej rozpoznania i odróżnienia od produktów konwencjonalnych. Na istnienie tych barier wskazują informacje udostępnione przez Komisję Europejską. Być może do pokonania tych barier przyczyni się planowana na jesień ogólnopolska kampania na rzecz rolnictwa ekologicznego i żywności BIO. Pierwsze kroki w tym celu podjęło już Ministerstwo Rolnictwa (polecamy artykuł: Będzie kampania promująca żywność eko w Polsce)
Szukasz informacji o rynku bioproduktów? Sprawdź nasz dział BIO HANDEL
Źródło: forsal.pl / pap