Aby utrzymać rosnący trend konsumowania żywności ekologicznej należy systematycznie wspierać działania z zakresu komunikacji marketingowej, rzetelnie informować o różnorodnych zaletach żywności z zaufanego źródła produkowanej w koncepcji zrównoważonego rozwoju, wykorzystywać „nowe media”: blogi, aplikacje interaktywne a także kreować nowe i innowacyjne produkty (Premium) nie naruszając tym samym autentyczności żywności ekologicznej, mówiła Sylwia Żakowska – Biemans (SGGW) w trakcie konferencji „„Rozwój rolnictwa i przetwórstwa ekologicznego w regionie Polski Wschodniej” , która odbyła się 5 grudnia w Lublinie.
Sylwia Żakowska-Biemans zauważyła, że w Polsce udział żywności ekologicznej nadal jest na poziomie poniżej 1%. Dla porównania udział żywności ekologicznej na rynku duńskim, czy austriackim wynosi ponad 6%.(Szukasz więcej informacji o polskim rynku żywności BIO, przeczytaj: Polski rynek żywności ekologicznej w liczbach )
Wśród najważniejszych motywów zakupu żywności ekologicznej ekspertka wymieniła: troskę o zdrowie (poszukiwanie żywności bezpiecznej, wyprodukowanej bez „chemii rolnej” i syntetycznych substancji dodatkowych), jakość i walory smakowe żywności, aspekty etyczne (respektowanie praw zwierząt, wspieranie lokalnej produkcji, „sprawiedliwy handel”) oraz aspekty środowiskowe (ochrona środowiska, zachowanie różnorodności biologicznej).
Konferencja „Rozwój rolnictwa i przetwórstwa ekologicznego w regionie Polski Wschodniej” zorganizoana została przez Klaster Dolina Ekologicznej Żywności oraz Instytut Uprawy Nawożenia i Gleboznawstwa PIB z Puław. Wzięło w niej udział ponad 100 przedstawicieli lokalnych i regionalnych firm ekologicznych, instytucji naukowych i badawczych oraz samorządów.
Szerszą relację z konferencji znaleźć mozna na stronach „Żywność Ekologiczna – Gwarancja Dobrego Smaku„
Oprac. Monika Styczek