0,4% polskiego rynku spożywczego stanowi rynek żywności ekologicznej. Rośnie dynamicznie, ale jego skala wciąż pozostaje kilkukrotnie mniejsza niż w krajach zachodniej Europy.
23% Polaków kupuje bio żywność
– wynika z badania ankietowego przeprowadzonego przez PMR. W raporcie Rynek żywności BIO i kosmetyków naturalnych w Polsce czytamy, że częściej tego typu zakupów dokonują kobiety niż mężczyźni.
Przyczyny i bariery zakupu żywności eko
Wśród motywów decydujących o wyborze żywności z certyfikatem ekologicznym, konsumenci wskazywali kwestie zdrowotne, wyższą jakość oraz lepszy smak. Wśród najczęściej wymienianych barier w zakupie ekoproduktów znalazły się wysoka cena, nieufność wobec oznaczenia BIO/EKO oraz przyzwyczajenie do zakupu innych produktów.
https://biokurier.pl/uncategorized/ekoprzekaski-maja-przyszlosc-raport/
Raport „Rynek żywności bio i kosmetyków naturalnych w Polsce 2019. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2019-2024” zawiera dane dotyczące kategorii żywności bio oraz kosmetyków naturalnych, w tym ich wartości wraz z prognozami do 2024 r. Prezentuje wartość kategorii żywności bio oraz kosmetyków naturalnych, a także informacje o najważniejszych trendach na rynku. Zawiera on także dane pozyskane dzięki przeprowadzeniu badania konsumenckiego, które odpowiedzą na pytania o miejsca zakupu, motywacje czy częstotliwość kupowania wybranych produktów.