Polska żywność ekologiczna będzie promowana w USA, Japonii i Singapurze

 

Ekoeuropa – Jakość  i Tradycja – tak zatytułowano umowę pomiędzy Agencją Rynku Rolnego a Stowarzyszeniem Przetwórców i Producentów Produktów Ekologicznych „POLSKA  EKOLOGIA”. Dotyczy ona realizacji trzyletniej kampanii promującej EKO żywność   w USA, Japonii i Singapurze.

– Działania Stowarzyszenia „Polska Ekologia” związane z tytułowymi krajami, są zakrojone na lata 2015 – 2018 i będą skierowane zarówno do tamtejszych odbiorców polskiej EKO  żywności, jak i do naszych rolników i przetwórców. Nowe możliwości zbytu pozwolą członkom naszego Stowarzyszenia, ale nie tylko im, rozwinąć  przede wszystkim przetwórstwo – mówi prezes stowarzyszenia, Paweł Krajmas.

Eksport wzmocni lokalny rynek?

Jak czytamy w komunikacie Stowarzyszenia Polska Ekologia: Rozwój rynku ekologicznej  żywności oznacza przyciągnięcie do tego segmentu nowych przetwórców  i producentów, a także rolników i hodowców. A to przekłada się na większą podaż, silniejszą konkurencję i niższe ceny w sklepach, a więc większą dostępność. Istotnym czynnikiem jest tworzenie gęstszej sieci dostawców,  co wpływa na obniżenie kosztów transportu żywności, która  ma krótszą datę terminu przydatności  do spożycia – nie jest przecież nasycona konserwantami.

Podoba Ci się to, o czym piszemy?     

W planach edukacja szefów kuchni dzieci na temat ekożywności

 – Podpisanie wspomnianej umowy to wprawdzie największe wydarzenie w naszej branży, ale w planach jest wiele kampanii promujących EKO żywność, a także docieranie do młodych konsumentów, zwłaszcza do szkół wszystkich szczebli, jak również do zawodowych kucharzy i szefów kuchni z wiadomościami  o żywności mającej największą wartość odżywczą –  dodaje Paweł Krajmas

źródło: Polska Ekologia

Brak postów do wyświetlenia