Organic Media – nowa inicjatywa na ekorynku (wywiad)

blank

Na czym polega projekt Organic Media. Jakie ma cele i jakie działania planują jego twórcy – Marcin Fajerski i Michał Nowak? Zapraszamy do lektury wywiadu.

Jakie są cele Organic Media Waszego projektu? Jakie działania chcecie prowadzić?

Michał Nowak, Marcin Fajerski: Misją Organic Media jest promowanie ekologicznych metod produkcji oraz praktyk przyjaznych środowisku naturalnemu w krajowych mediach, wśród decydentów z sektora handlu i usług oraz konsumentów w Polsce. Jako agencja rozwoju sektora ekologicznego w Polsce zamierzamy aktywnie i wielokierunkowo wspierać polskich przedsiębiorców oferujących ekologiczne produkty i rozwiązania.

Już działa nasz internetowy portal agencyjny i fanpage, a wkrótce opublikujemy online pierwsze wydanie naszego magazynu. Planujemy ponadto współpracę z jednostkami rządowymi i przedstawicielami środków masowego przekazu. Będziemy organizować konferencje i szkolenia, a także współpracować z organizatorami wydarzeń branżowych w kraju i zagranicą.

Podoba Ci się to, o czym piszemy?     

Tym, co czyni naszą agencję wyjątkową jest nasze wieloletnie doświadczenie w mediach branżowych, branży produktów ekologicznych oraz zamiłowanie do produktów ekologicznych.

Czytaj także: Sieci handlowe zagospodarowały ponad 50% polskiego rynku żywności ekologicznej (badania Nielsena)

W ramach Organic Media wydawana będzie też publikacja. W jaki sposób?

Jednym z naszych najważniejszych założeń było stworzenie w pełni funkcjonalnego i przyjaznego użytkownikom portalu internetowego. Na stronie organicmedia.pl już można znaleźć aktualności i informacje o bieżących trendach, artykuły branżowe i poradnikowe, wywiady i prezentacje naszych Partnerów.

Niebawem uruchamiamy zakładkę z prezentacją produktów i właśnie wspomniany elektroniczny magazyn Organic Media. Czytelnicy znajdą tam zarówno treści o charakterze biznesowym jak i poradnikowym. Na jego łamach będą prezentowane nowości rynkowe, reportaże o firmach, a każdy z naszych Partnerów będzie mógł zamieścić swoją reklamę.

Czasopismo będzie wydawane w nowoczesnym stylu, a narzędzia, jakimi dysponujemy, pozwolą na łatwą nawigację i obsługę. Dodatkowo będzie można je czytać na urządzeniach mobilnych, a linki do materiałów pozwolą w szybki sposób na przeniesie do wskazanych stron. Zdecydowaliśmy się na internetowy magazyn, ponieważ w ten sposób będziemy mogli szybko dotrzeć do licznego grona naszych Odbiorców.

Jakie korzyści zyskują firmy, które do Was dołączą?

Współpracujący z nami Partnerzy otrzymują możliwość wszechstronnego, a więc i bardzo skutecznego promowania swojej marki oraz produktów. Możliwe jest to na wielu płaszczyznach takich jak portal internetowy, media społecznościowe, wspomniany wcześniej magazyn, współpraca z sekcjami handlowymi ambasad, a także poprzez działania, które planujemy realizować w dalszej przyszłości. Będą to m.in. szkolenia, konferencje, webinary, wyjazdy studyjne, współpraca z szefami kuchni oraz uruchomienie internetowego kanału z materiałami wideo.

Nie spoczywamy na laurach i mamy ambitne założenia. Już teraz możemy pochwalić się współpracą z ambasadą francuską. W dniach 29-30 czerwca odbyła się bowiem międzynarodowa wideokonferencja jednostki certyfikującej Cosmebio o rynku kosmetyków ekologicznych w Europie. Do udziału w tym międzynarodowym wydarzeniu, współorganizowanym przez francuską agencję Business France zaproszono także Organic Media, z czego jesteśmy bardzo dumni.

Długofalową korzyścią naszych działań – oprócz budowania rozpoznawalności marek – będzie zwiększenie ogólnopolskiej świadomości dotyczącej tego, czym jest żywność i kosmetyki ekologiczne. W Polsce na tym polu pozostaje wciąż wiele do zrobienia i wymaga to medialnego know-how.

Jak z Waszej perspektywy wygląda rozwój polskiego rynku eko? Jakie są największe wzywania do pokonania?

W czasach koronakryzysu wszystkie branże musiały zmienić lub zmodyfikować profil swojej działalności. Nie ominęło to również polskiego rynku produktów ekologicznych, który wciąż znajduje się w fazie rozbiegowej.

Wiele sklepów specjalistycznych oraz producentów musiało poczynić inwestycje, aby rozwinąć kanał sprzedaży internetowej z dostawą do domu, ponieważ tego obecnie oczekują konsumenci. W Wielkiej Brytanii internetowa sprzedaż produktów ekologicznych z dostawą do domu notuje wzrosty rzędu 11,2%. W Polsce wg danych Cushman & Wakefield z zakupów online korzysta już 28 mln użytkowników. Cały segment e-commerce w ciągu ostatnich kilku lat w naszym kraju rozwijał się w średniorocznym tempie 18%. Wg Forbesa przez koronawirusa dynamika rozwoju w tym kanale może być nawet dwukrotnie wyższa niż dotychczasowa!

Dużym problemem dla producentów było z pewnością całkowite zamknięcie przez lockdown kanału HoReCa, który coraz bardziej przekonuje się do produktów ekologicznych. Niestety ten sektor dopiero podnosi się z kolan i na pewno minie trochę czasu, nim powróci do stanu sprzed pandemii.

Wyzwania, przed którymi stoją wszyscy producenci żywności – nie tylko ekologicznej – to zmiany klimatu. Coraz częściej nawiedzają nas susze, a co za tym idzie pojawia się problem z plonami. Na szczęście dla branży ekologicznej zaczyna wychodzić słońce, ponieważ Unia Europejska opracowuje plan zwiększenia udziału powierzchni upraw ekologicznych. W obliczu pandemii COVID-19 produkty certyfikowane są postrzegane przez konsumentów też jako bardziej bezpieczne, co bezpośrednio wpływa na ich lepszą sprzedaż.

Dziękuję za rozmowę.

Brak postów do wyświetlenia