Niemcy. Coraz więcej konsumentów sięga po produkty ze Sprawiedliwego Handlu

W 2017 r. w Niemczech przychody ze sprzedaży produktów z sektora Sprawiedliwego Handlu wyniosły 1,5 mld euro (wzrost o 13%). Wartość tego rynku wrosła pięciokrotnie na przestrzeni ostatnich 10 lat.

Statystyczny Niemiec przeznacza na produkty ze Sprawiedliwego Handlu (żywność, odzież, wyroby rzemieślnicze) 18 euro rocznie. Najczęściej jest to żywność, a przede wszystkim kawa (udział kawy Fair Trade w niemieckim rynku to 5%).

Jak często Niemcy sięgają po produkty ze Sprawiedliwego Handlu?

Regularnie, czyli raz w miesiącu dokonuje tego typu zakupów prawie co czwarty badany niemiecki konsument (23%), co oznacza tym samym czterokrotny wzrost na przestrzeni 10 lat (9% w 2009 r.). Produkty Sprawiedliwego handlu najczęściej kupują osoby między 40 a 50 rokiem życia, którzy stanowią 80% klientów.

Podoba Ci się to, o czym piszemy?     

25% polskich konsumentów rozpoznaje znak Fairtrade

Dlaczego Sprawiedliwy Handel?

Głównym powodem zakupu produktów Sprawiedliwego Handlu jest szacunek dla pracy wytwórców oraz troska o środowisko naturalne.

Źródło: Forum Fairer Handel

Brak postów do wyświetlenia