Natura Food i beECO 2017. Energii i pomysłów w branży nie brakuje…

blank

Rekordowa liczba wystawców (chętnych w tym roku było więcej niż miejsc), coraz więcej produktów z certyfikatem eko i sporo nowości, zwłaszcza w kategorii non-food – tak w telegraficznym skrócie podsumowałbym 10 (już!) edycję targowego duetu Natura Food i beECO.

W międzynarodowym towarzystwie

W ekologiczny weekend do Łodzi przybyło ok. 12 000 odwiedzających a ofertę prezentowało ponad 350 firm. Dominowali rodzimi wystawcy, ale pojawili się również przedstawiciele: Białorusi, Czech, Grecji, Hiszpanii, Litwy, Niemiec, Wielkiej Brytanii czy Włoch. Na pewno duża w tym zasługa dystrybutorów, którzy zaprosili swoich zagranicznych partnerów do skorzystania z możliwości bezpośredniego kontaktu z właścicielami ekosklepów, ale także finalnymi konsumentami. Zwiększająca się obecność zagranicznych wystawców jest dowodem na rosnące znaczenie polskiego ekorynku i zmianę w jego postrzeganiu.

Natura Food to świetna okazja do zaprezentowania nowości, wyjątkowych produktów – nie brakowało ich także w tym roku, a przecież rynek jest coraz bardziej nasycony i o coś naprawdę oryginalnego coraz trudniej. Dystrybutorzy i producenci są jednak nie tylko kreatywni, ale i bardzo aktywni (Przykłady? Ekologiczny papier owocowy, bezglutenowe pieczywo, liczne przekąski i przysmaki, herbatki z szafranem itd., itp.).

Podoba Ci się to, o czym piszemy?     

To dobrze wróży na przyszłość. Co ważne, targi konsekwentnie zmieniają się w wydarzenie biznesowe. Nie chodzi tu o bieżącą sprzedaż produktów ze stoiska a budowanie kontaktów i relacji. Zarówno z partnerami biznesowymi jak i konsumentami.

Stosunek odwiedzających z branży do konsumentów z roku na rok się zwiększa na korzyść tych pierwszych

zwracają uwagę organizatorzy w podsumowaniu wydarzenia.

blank

Wiedza, wiedza, wiedza…

Handel, handlem, ale Natura Food to wydarzenie, którego atutem zawsze były wydarzenia towarzyszące. Szkolenia, warsztaty, prezentacje – na większości z nich frekwencja dopisywała (cieszymy się m.in. z Waszej obecności i aktywnego udziału w Akademii Biokuriera, o czym napiszemy jeszcze więcej). To ważne, bo rynek rośnie, dojrzewa i staje się coraz bardziej profesjonalny.

Zobacz zdjęcia z targów Natura Food i beECO na naszym facebooku

Wiedza o tym jak budować ofertę, docierać do klienta, skutecznie sprzedawać, edukować jest niemal równie ważna jak budowa długich, dobrych relacji handlowych. W ciągu jednego weekendu w Łodzi można zadbać o obie te sfery – gratulacje dla organizatorów. To się nazywa „bio all inclusive”! 😉

Targowe konkursy

Jak co roku, w Łodzi rozstrzygane są konkursy o Złote Medale a także rywalizacja o miano najlepszego gospodarstwa ekologicznego. Szczerzej o wynikach w odrębnych newsach:

Rozpędzone beECO

Bardzo dynamicznie rozwijają się targi beECO, co z pewnością jest odzwierciedleniem rozpędu jaki nabiera powoli segment produktów ekologicznych z kategorii non-food. Nowe ciekawe firmy (co ważne, Polskie!), wiele interesujących produktów. Wiele się dzieje na rynku ekokosmetyków i środków czystości.

Nasze stoisko odwiedziło tysiące osób. Cieszy nas, że razem z klientami się rozwijamy. Dziękuję im za to, że nas odwiedzili, za każdą rozmowę oraz także za krytykę, która nas rozwija

relacjonował mi Paweł Poloch z ekodystrybutor.pl

W świecie naturalnej kosmetyki i środków czystości dziać się będzie pewnie jeszcze więcej a podjęta kilka lat temu decyzja o dołączeniu tego typu imprezy do Natura Food (wzorem duetu BioFach i Vivaness) z pewnością była dobra. Nie sądzę, żeby problemy z kończącym się miejscem w halach (nie wszyscy, którzy chcieli się zaprezentować dostali stoisko!) spowodowały, że wydarzenia te zostaną rozdzielone. Są przecież inne rozwiązania 😉 i mam nadzieję, że wkrótce poznacie więcej konkretów.

Na razie zapiszcie w kalendarzach ważną datę. Natura Food i beECO 2018: 12-14 października 2018 r.

A jakie są Wasze wrażenia po łódzkich targach?

 

Brak postów do wyświetlenia