-Zauważamy zmianę zachodzącą wśród konsumentów naszych sklepów z ekożywnością. Ich zachowania i wrażliwość zmieniają się w kierunku zero waste – mówi Michał Kapica, prezes Smak Natury sp. z o.o.
To, że klienci Smaku Natury robią zakupy z własną torbą nie jest podyktowane bodźcem ekonomicznym związanym z dodatkową opłatą za foliówkę, ale świadomym wyborem. Korzystają też z możliwości nalania kupowanej u nas kawy do własnego kubka. Doceniają różnego rodzaju proekologiczne posunięcia zarówno ze strony naszej jak i naszych dostawców
– tłumaczy Michał Kapica.
Producenci żywności EKO powinni być liderami Zero Waste
Prezes Smaku Natury uważa, że dostawcy produktów ekologicznych powinni jako pierwsi wdrażać innowacje w zakresie opakowań.
To duże wyzwanie, ale też szansa dla branży ekologicznej. Produkcja jest na mniejszą skalę, łatwiej przestawić się na ekoopakowania. Zwłaszcza, że konsumenci zainteresowani takimi produktami zdecydowanie docenią taki ruch
– mówi Michał Kapica.
II Kongres Ekobranży w trakcie NATURAFOOD&beECO. Znamy tematy i program
Przykłady działań less waste z branży żywności ekologicznej
W ostatnim czasie zmianę opakowań w kierunku szklanych przeprowadziła krakowska firma EKOGRAM, z kolei Piekarnia Marka Kiełtyki wprowadziła opakowania biodegradowalne.
Wiele działań promujących ZERO WASTE prowadzi też Ekodystrybutor.