Obecnie konsumenci szukają rzetelnych informacji na opakowaniach. Produkty pochodzące z zagranicy powinny mieć prawidłowo przetłumaczoną etykietę oraz wyczerpujące informacje na temat samego produktu – mówił w trakcie Organic Marketing Forum, Michał Kapica, właściciel sklepu Smak Natury.
Michał Kapica podkreślił również bardzo ważną rolę dobrze zrobionej etykiety na produkcie finalnym, zwłaszcza pochodzącym z importu. – Koszty etykietowania opakowań są bardzo wysokie dlatego dobrze jeśli producent zagraniczny zatroszczy się o właściwe oznaczenie swoich produktów zanim będzie próbował wprowadzić je do sklepów – podkreślał właściciel Smaku Natury – jednego z pierwszych i największych sklepów z żywnością ekologiczną w Polsce (placówka znajduje się w Warszawie przy ul. Komisji Edukacji Narodowej 19 lok. I.
Obecnie coraz więcej importowanej żywności ekologicznej posiada polskie etykiety, ale wciąż w eko sklepach wiele jest produktów, które posiadają jedynie niewielkie białe naklejki przyklejane przez importerów. To rozwiązanie zgodne z obowiązującym prawem, ale z pewnością mniej czytelne i przejrzyste.
Organic Marketing Forum odbyło się w dniach 1-2 czerwca 2014 w Warszawie. Przeczytaj więcej: Organic Marketing Forum 2014 w Warszawie już za nami!
W trakcie forum wręczono nagrody Best Of Organic. Kto zwyciężył? Wiemy kto zdobył nagrodę Best Of Organic 2014 w trakcie Organic Marketing Forum
Monika Styczek