Lokalne produkty z Małopolski będą miały logo

Nawiązujące do tradycji ornamentów z Małopolski logotypy mają firmować lokalne małopolskie produkty. Za pomysł odpowiada Fundacja Partnerstwo dla Środowiska organizująca m.in. Targ Pietruszkowy w Krakowie. 

 

Fundacja Partnerstwo dla Środowiska stworzyła identyfikację wizualną “Produktu Lokalnego z Małopolski” nawiązując do tradycji ornamentów z Małopolski. Dostępne są 3 znaki towarowe.

PRODUKT LOKALNY Z MAŁOPOLSKI

to znak identyfikujący projekt “Produkt Lokalny Małopolska”, a także lokalne produkty, które są wytwarzane w Małopolsce. Logotyp ten mogą znaleźć Państwo na każdym produkcie, który sprzedawany jest w ramach Systemu Produkt Lokalny z Małopolski (więcej informacji o systemie na stronie Fundacji: http://produktlokalny.pl/pl/przewodnik-dla-wytworcow ).

Podoba Ci się to, o czym piszemy?     

CERTYFIKOWANY PRODUKT LOKALNY Z MAŁOPOLSKI

To logo wykorzystywane może być tylko na produktach, które uzyskały certyfikat  i są sprzedawane w ramach Systemu Produkt Lokalny z Małopolski. Znak ten jest potwierdzeniem, że receptura produktu inspirowana jest lokalną historią i dziedzictwem przyrodniczo – kulturowym, powstaje niemasowo, przy użyciu naturalnych surowców, jest konserwowany w sposób naturalny i produktowany zgodnie z poszanowaniem zasad dotyczących ochrony zasobów naturalnych i środowiska (w przypadku produktów przetworzonych) oraz gospodarstwo zlokalizowane jest na obszarze wytypowanych regionów pochodzenia, stosuje ekologiczne metody upraw/ hodowli lub produkcję integrowaną bądź metody tradycyjne (w przypadku produktów nieprzetworzonych).

Szczegółowe wytyczne dostępne są na stronie Fundacji: określone są w  Zasadach funkcjonowania Regionalnego Systemu Sprzedaży Produktów Lokalnych “Produkt Lokalny z Małopolski” na stronie internetowej Fundacji Partnerstwo Dla Środowiska.

TU KUPISZ PRODUKT LOKALNY Z MAŁOPOLSKI

to logo, które wykorzystywać mogą sprzedawcy.

źródło: Fundacja Partnerstwo dla Środowiska

Komentarz redakcyjny

To bardzo ciekawa i jedna z pierwszych tego typu inicjatyw w Polsce. Jej powodzenie z pewnością zależeć będzie od konsekwencji i długoterminowej strategii promocyjnej pozwalającej na to, by znak stał się rozpoznawalny nie tylko przez mieszkańców Małopolski, ale także przyjeżdżających w te okolice turystów. W innym wypadku znak może „wtopić” się w szereg innych oznaczeń, których nie kojarzą konsumenci.

Bardzo prawdopodobne, że podobnych inicjatyw zacznie przybywać. Zainteresowanie lokalnymi, tradycyjnymi produktami wśród Polaków rosnie bardzo dynamicznie (i dobrze!). Trend potwierdzają także wyniki badań przeprowadzonych przez naukowców Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego: Żywność lokalna postrzegana jest bardzo pozytywnie w kontekście walorów sensorycznych, potencjalnego wpływu na zdrowie, ale również oddziaływania na lokalną gospodarkę i środowisko. (przeczytaj: Badania SGGW. 52 proc. ogółu polskich konsumentów kupuje żywność ekologiczną, w tym 11 proc. można zaliczyć do regularnych jej nabywców).

Karol Przybylak

Brak postów do wyświetlenia