Teraz czytasz...
Konsumenci nie rezygnują z żywności ekologicznej w czasach pandemii
X Targi Ekostyl | reklama | Biokurier.pl
X Targi Ekostyl | reklama | Biokurier.pl

Konsumenci nie rezygnują z żywności ekologicznej w czasach pandemii

Avatar photo

93% amerykańskich konsumentów przebadanych w ramach ankiety Organic Trade Association deklaruje, że ekologiczność pochodzenia żywności jest dla nich priorytetowa także w czasach pandemii. Amerykańska organizacja przebadała grupę konsumentów „prawdopodobnie wybierającą żywność eko”.

Ankieta przeprowadzona została online wśród amerykańskich konsumentów określonych jako „likely organic”.

Organizatorzy zwracają uwagę na 5 istotnych wniosków, do których prowadzą wyniki badania.

EKO ważniejsze niż kiedykolwiek

Ponad 90% konsumentów potwierdziło, że wybór żywności ekologicznej jest dla nich obecnie jeszcze ważniejszy. Według ekspertów OTA ma to związek ze wzrostem znaczenia kwestii zdrowotnych i bezpieczeństwa w czasie zagrożenia.

Certyfikat ekologiczny przyspiesza i ułatwia decyzję zakupową

93% konsumentów zwróciło uwagę na fakt, że certyfikat ekologiczny pomaga im w szybszej weryfikacji produktu co ma znaczenie, gdy czas spędzony w sklepie jest krótszy. Priorytet dla BIO nadawany jest zwłaszcza w przypadku mleka i nabiału.

Konsumenci chcą eksperymentować z nowymi produktami

82% przebadanych konsumentów deklaruje chęć wypróbowania nowych produktów i marek. Może to mieć związek z częstszym gotowaniem w domu i zmniejszoną częstotliwością odwiedzania restauracji.

Czytaj także: Światowy rynek żywności ekologicznej przekroczył wartość 100 mld dolarów

Niektóre zmiany zostaną z nami na dłużej

56% konsumentów zadeklarowało, że zmiany w stylu życia (np. częstsze gotowanie) mogą przemienić się w stałe zwyczaje.

Badanie przeprowadzone przez Organic Trade Association jest częścią szerszego projektu zbierania danych o zachowaniach i zwyczajach konsumenckich w trakcie pandemii. Organizacja zapowiada publikację kolejnych informacji związanych z badaniem.

Organic Trade Association to amerykańska organizacja zrzeszająca firmy działające na rynku żywności ekologicznej. Zajmuje się m.in. analizowaniem o monitorowaniem rozwoju rynku EKO w USA. Co roku publikuje raporty na ten temat.

Ten serwis używa cookies. Korzystając z niego wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Sprawdź naszą politykę prywatności.

Żadne materiały z tej strony nie mogą być jakikolwiek sposób powielane bez pisemnej zgody redakcji.