Kim jest Klient Twojego eko sklepu? Zwiększaj sprzedaż, dzięki znajomości potrzeb grupy docelowej

Jeśli chcesz efektywnie sprzedawać, jedną z podstawowych kwestii jest zrozumienie kim jest Twój idealny klient oraz jakie są jego potrzeby. Bez tego trudno mówić o efektywnej i skutecznej sprzedaży. Klient, który czuje się wysłuchany i zrozumiany częściej i chętniej kupuje. Wyobraź sobie o ile łatwiej byłoby Ci prowadzić sprzedaż, gdybyś dokładnie wiedział czego potrzeba Twoim klientom? Pokażę Tobie sposób, żeby się tego dowiedzieć i lepiej zrozumieć swoją grupę docelową.

Zacznijmy od zidentyfikowania segmentów Twoich klientów i ich potrzeb. Proponuję, abyś zaprosił do tego swoich współpracowników, jeśli działasz w zespole. Usiądźcie w kole, weźcie swoje notatniki i wyznaczcie moderatora, który poprowadzi rozmowę; niech jedno z Was notuje, a reszta proponuje pomysły. Później stworzycie z tego dokument.

Odpowiedzcie na następujące pytania:

1. Ile jest segmentów waszych klientów? (Segment to grupa docelowa, do której można dotrzeć poprzez podobny marketing, na przykład: kobiety, którym zależy na zdrowym odżywianiu, cenią ekologię i korzystają tylko z eko kosmetyków).
2. W jakim są wieku?
3. Jaka jest ich płeć, status majątkowy, potrzeby?
4. Jakich oczekują korzyści?
5. Jaki swój problem chcą rozwiązać?
6. Jak wyobrażają sobie swoje życie po skorzystaniu z produktu, co konkretnie się zmieni, czego spodziewają się po produktach, które zamawiają w Twojej firmie?
7. Gdzie można ich znaleźć?
8. Jak żyją i jak chcą żyć?

Bądź jak zalotnik… 😉

Czy wiesz, co może zrobić mężczyzna, jeśli chce odnosić sukcesy w kontaktach z płcią przeciwną? Zastanów się chwilę. Po pierwsze, powinien nauczyć się słuchać tego, co kobieta ma do powiedzenia. Po drugie, rzeczywiście zainteresować się kobietą jako człowiekiem: kim jest, jaka jest, co ją interesuje, czego pragnie w życiu. To jest jedna z zasad.
Tak samo jest z klientem. Jeśli nie zainteresujesz się tym, czego on tak naprawdę potrzebuje, możesz mieć najlepszy produkt, ale go nie sprzedasz, bo Twój klient nie będzie rozumiał, jak może wykorzystać to, co mu oferujesz.

Poznaj swojego klienta.

Opisz według powyższego schematu poszczególne segmenty klientów. Pamiętaj, że możesz trafiać ze swoim produktem do kilku grup docelowych. Każdą z nich opisz bardzo dokładnie. Porozmawiaj ze swoimi klientami, zadaj im te pytania. Spotkaj się z osobami, które zajmują się u Ciebie sprzedażą, i poproś je o opinie. Wszystko zbierz. Te informacje pozwolą Ci dużo łatwiej ustalić strategie marketingowe i sprzedażowe, które będą dostosowane do tego, czego potrzebują Twoi klienci.

Gdy już opiszesz poszczególne segmenty klientów, znajdź odpowiedzi na poniższe pytania, które są kluczowe, gdy będziesz tworzyć treść informacji marketingowych i sprzedażowych.

Jakich rezultatów/korzyści oczekuje ten segment klientów?
Jakie problemy chce rozwiązać i od czego się uwolnić?

Następnie przetestuj, czy Twój segment klientów ma rzeczywiście potencjał zakupowy. Jeśli na jedno z poniższych pytań odpowiesz negatywnie („nie”), to znaczy, że lepiej znaleźć inną grupę docelową, ponieważ ta, którą wybrałeś, prawdopodobnie może nie być zainteresowana Twoim produktem w stopniu pozwalającym na utrzymanie biznesu.

1. Czy mój potencjalny klient jest zmotywowany przez ból, konieczność szybkiego rozwiązania problemu lub chęć zrealizowania czegoś, co uważa za wartościowe dla siebie?
2. Czy mój potencjalny klient aktywnie szuka rozwiązania?
3. Czy mój potencjalny klient nie ma żadnych lub tylko kilka opcji?

Wszystkie powyższe wskazówki pomogą Ci dokładnie przyjrzeć się Twojej grupie docelowej, a następnie wykorzystać zebrane informacje do bardziej efektywnej sprzedaży.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat sprzedaży, również internetowej wejdź na www.powiekszsprzedaz.pl i pobierz bezpłatne materiały wideo.

Przeczytaj inne teksty z serii STRATEGIE MARKETINGOWE

Strategie marketingowe: Produkt podstawowy i produkt komplementarny?

Strategie marketingowe. Edukacja klientów przez internet cz.2

Strategie marketingowe. Edukacja klientów przez internet cz.1

Strategie marketingowe. Czy i jak wykorzystywać materiały drukowane w marketingu Twojej firmy?

Strategie marketingowe. Jak wybrać najleszą promocję?

Jak osiągać sukcesy sprzedając żywność eko i mieć jeszcze czas dla siebie?