Strategie marketingowe. Jak zbudować relację z klientem Twojego ekosklepu?

blank

Jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż musisz poznać i dobrze zrozumieć co się dzieje z klientem. Większość właścicieli firm zupełnie o tym zapomina i sprzedaje dopiero, gdy klient jest w dużej potrzebie. W ten sposób traci bardzo konkretny procent transakcji i pieniędzy w swoim biznesie.

Do klienta trzeba dotrzeć, zanim zakręci się wokół niego konkurencja. Dlatego pierwszym etapem powinno być dokładne rozpisanie całego procesu, od momentu w którym człowiek może stać się potencjalnym klientem.

Poniżej rozpisany jest proces sprzedaży produktu, w momencie, gdy klient już się u Ciebie pojawi. Zapoznaj się z czterema etapami budowania relacji, zaufania, które prowadzą w konsekwencji do podniesienie sprzedaży.

4 etapy budowania relacji

Etap 1

Podoba Ci się to, o czym piszemy?     

Poznanie i pierwsze wrażenie. Należy przekonać klientów, że czas, jaki Ci poświęcą nie będzie stracony, a wręcz przeciwnie dostaną coś wartościowego:
Pamiętaj, że powitanie może być Twoją pierwszą i ostatnią szansą na nawiązanie
kontaktu z klientem.
Emocje wynikające z pierwszego wrażenia wpływają na przebieg pierwszego spotkania.
Jeśli sprzedajesz przez internet musisz przełożyć kontakt bezpośredni na wirtualny, ale i tutaj obowiązują podobne mechanizmy psychologiczne.

Etap 2

Analiza potrzeb sprawi, że nie będziesz tracił czasu próbując sprzedać nieodpowiedni produkt. Czas odpowiedzieć sobie na pytanie, czego pragną Twoi klienci?:
To co klient dostaje od Ciebie na początku, wpływa na to czy zdobędziesz jego zaufanie. Prawdziwie i szczerze zainteresuj się rozwiązaniem jego problemów.
Poznaj potrzeby klienta.
Słuchaj uważnie i aktywnie, parafrazując to, o czym do Ciebie mówi, żeby się upewnić czy dobrze go zrozumiałeś.

Etap 3

Zaproponuj rozwiązanie problemów, czyli zaprezentuj ofertę.

Dostosuj ofertę do potrzeb swojego klienta i upewnij się, że korzystając z niej będzie zadowolony. Pamiętaj o budowaniu długotrwałej relacji z klientem. Jednorazowy strzał może Ci przynieść pieniądze dużo mniejsze niż w przypadku długiej relacji z tym samym klientem opartej na jego zadowoleniu, zaufaniu do Ciebie i Twojego produktu albo usługi.

Rozmawiaj z klientem językiem korzyści, co oznacza, że zamiast opowiadać o swoim produkcie, powiedz mu jak Twój produkt lub usługa poprawią jakość życia Twojego klienta.
Najpierw słuchaj, potem badaj, a na końcu mów.

Etap 4

Potwierdzenie i zamknięcie procesu sprzedaży jest równie ważne jak poprzednie 3 etapy tego procesu.
Zapytaj klienta o decyzję.
Poradź sobie z obiekcjami.
Uzyskaj zgodę Klienta i dopełnij formalności.

Przeczytaj więcej tekstów na temat strategii marketingowych:

Jak Twój ekosklep może zaistnieć w mediach społecznościowych? Porady dla początkujących

6 sposobów na zwiększenie sprzedaży. Nie tylko w ekosklepie

Strategie marketingowe. Czy naprawdę dobrze poznałeś klienta Twojej ekofirmy?

Potwierdź, że klient podjął dobrą decyzję, aby poradzić sobie z jego dysonansem pozakupowym.

A jeśli klient odmówi, to oznacza, że nadszedł czas, aby Wasza relacja przeszła do fazy pogłębiania zaufania do Ciebie i podążania za klientem. Być może w przyszłości będzie szansa na transakcję. Pamiętaj, że każda transakcja dokonana z klientem jest polem do analizy i ulepszania całego procesu. Zbuduj nawyk, aby stale uczyć się na swoich sukcesach i błędach, a Twoja sprzedaż będzie rosła.

Jeśli jesteś zainteresowany jak powiększyć sprzedaż wejdź na www.powiekszsprzedaz.pl i zapisz się na listę!

Marta Gierlińska

Brak postów do wyświetlenia