Każdy, kto prowadzi firmę zastanawia się jak więcej sprzedawać? Moja podpowiedź brzmi: wprowadź cross-selling do sprzedaży.
Cross-selling
Cross-selling może Ci pomóc zwiększyć wartość jednostkowej sprzedaży, a tym samym podnieść zyskowność. Pomyśl teraz, w jaki sposób możesz wprowadzić technikę cross-sellingu do sprzedaży w swojej firmie. Powiedzmy, że prowadzisz eko sklep. Twoi pracownicy obsługi klienta sprzedają zdrową eko żywność. W momencie, gdy klient już wybrał produkt, sprzedawca może zaproponować np. torbę ekologiczną, przyprawę, albo batonik bez cukru. W ten sposób klient jednorazowo wyda więcej u Ciebie, a dodatki będą pozwolą klientowi przetestować nowe produkty.
Możesz również wprowadzić up-selling w sprzedaży
Podobnie jak cross-selling, można wykorzystać technikę up-sellingu, która zwiększy wartość jednostkowego zakupu. Załóżmy, że klient zastanawia się nad kupieniem małego batonika z czekolady słodzonej ksylitolem. Możesz mu zaproponować tabliczkę 100g i uzasadnić to tym, że bardziej opłaca się kupić większą czekoladę, ze względu na cenę.
Inny przykład. Stwórz trzy zestawy przypraw i sprzedawaj je w pakietach. Gdy klient wybierze jeden z tańszych pakietów, zaproponuj mu ten większy i droższy uzasadniając doskonałym składem przypraw, które lepiej wykorzysta w swojej kuchni. Możesz też do pakietów droższych dorzucać bonusy, żeby dodatkowo zachęcić swojego klienta.
Obie techniki świetnie się sprawdzają jeśli zastanawiasz się jak więcej sprzedawać? A jeżeli zastanawiasz się jak powiększyć swoją bazę klientów, zajrzyj na stronę www.powiekszsprzedaz.pl i zobacz darmowe wideo.
Sprawdź inne teksty z serii STRATEGIE MARKETINGOWE:
Strategie marketingowe. Jak podnieść sprzedaż?
Strategie marketingowe: Produkt podstawowy i produkt komplementarny?
Strategie marketingowe. Edukacja klientów przez internet cz.2
Strategie marketingowe. Edukacja klientów przez internet cz.1
Strategie marketingowe. Czy i jak wykorzystywać materiały drukowane w marketingu Twojej firmy?
Strategie marketingowe. Jak wybrać najleszą promocję?
Jak osiągać sukcesy sprzedając żywność eko i mieć jeszcze czas dla siebie?
Marta Gierlińska