Teraz czytasz...
Jak informować o jakości produktu? Konsekwentnie, przystępnie i precyzyjnie – przykład z Niemiec
X Targi Ekostyl | reklama | Biokurier.pl
X Targi Ekostyl | reklama | Biokurier.pl

Jak informować o jakości produktu? Konsekwentnie, przystępnie i precyzyjnie – przykład z Niemiec

Żywność ekologiczna odróżnia się od produktów konwencjonalnych pod wieloma względami – wiedzą o tym producenci i konsumenci interesujący się tą tematyką. Ale jaki sposób przekazać komunikat o właściwościach i wartościach jakie reprezentujemy przypadkowemu klientowi? Jednym z bardzo dobrych pomysłów jest strategia obrana przez niemiecką firmę Lebensbaum.

Na każdym z produktów tej, specjalizującej się w produkcji herbat, kaw i przypraw, firmy znajdziemy ramkę z 6 punktami informującymi o jakości, którą gwarantuje producent.

Są to:
1.    100% składników z rolnictwa ekologicznego
2.    Brak GMO
3.    Produkcja przyjazna dla klimatu
4.    Brak dodatku sztucznych aromatów
5.    Wzmocniona kontrola jakości
6.    Uczciwe relacje handlowe

W tych sześciu punktach udało się zebrać wartości dotyczące nie tylko jakości żywności, ale także kwestii społecznych i dotyczących ochrony środowiska. Wystarczy kilka sekund „lektury” i każdy wie jak działa Lebensbaum, co firma uważa za swój priorytet, na co stawia a czego unika.

Co ważne, informacje sformułowane zostały w sposób uniwersalny dzięki czemu Lebensbaum z powodzeniem może wykorzystywać je zarówno na opakowaniu herbaty, kawy jak i przypraw. Ta charakterystyczna ramka stała się wręcz wyróżnikiem opakowań firmy.

Warto, aby polscy producenci żywności ekologicznej zainspirowali się przykładem doświadczonych, niemieckich producentów, bo bardzo często, poza znakiem „eko liścia”, nie informują o jakości czy też wyróżnikach swoich produktów (choć są już chlubne wyjątki).

Tymczasem konsumenci naprawdę potrzebują tych informacji i zaczyna to nawet dostrzegać „wielki” handel (sprawdźcie, co akcentuje w reklamach od niedawna nawet…sieć marketów sygnowanych logo popularnego owada…

Zobacz także


Sposób produkcji, lokalność – to są wartości, których nie trzeba się wstydzić, a które trzeba eksponować. Zwłaszcza, że producenci żywności ekologicznej, tradycyjnej i lokalnej, najdelikatniej mówiąc, mają tutaj dużo więcej do powiedzenia niż duzi detaliści.

Karol Przybylak (tt: http://twitter.com/karolprzybylak

Ten serwis używa cookies. Korzystając z niego wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Sprawdź naszą politykę prywatności.

Żadne materiały z tej strony nie mogą być jakikolwiek sposób powielane bez pisemnej zgody redakcji.