Do sprzedaży warzyw ekologicznych w sklepie specjalistycznym trzeba podejść jak do inwestycji. To zadanie trudne, wymagające od sprzedawcy czasu. Warto jednak spróbować, bo to właśnie szeroka oferta warzyw może sprawić, że klienci będą często wracać do naszego sklepu – przekonywał Łukasz Gębka z Farmy Świętokrzyskiej podczas Kongresu Ekobranży.
Świeże produkty ekologiczne napędzają sprzedaż
Ekologiczne produkty świeże, takie jak warzywa, owoce, nabiał czy pieczywo, generują największe obroty w handlu żywnością ekologiczną na rynkach Europy Zachodniej.
Podobna tendencja zauważalna jest w Polsce, ale niektóre sklepy specjalistyczne z ekożywnością podchodzą do tych kategorii z dużym dystansem.
Zdaniem Łukasza Gębki nie można traktować warzyw BIO jak każdego innego produktu gdyż nie mogą one leżeć w sklepie długo.
Ważne jest, aby umiejętnie wprowadzać promocje i ciągle oferować świeży towar. Z tym zadaniem często nie radzą sobie sieci handlowe. Dla sklepów to także jest wyzwanie. Świetnym rozwiązaniem mogą być też warzywa bio w małych gramaturach. W takiej formie znakomicie sprzedawał się np. jarmuż
– przekonywał prezes Farmy Świętokrzyskiej.
Wąska oferta świeżych produktów blokuje rozwój rynku żywności EKO
Trudnością w rozwijaniu handlu świeżymi produktami jest wąska oferta w niektórych segmentach rynku.
Wciąż mamy obszary takie jak wędliny, produkty na wynos, żywność wegańska czy pieczywo. Oferta producentów ekologicznych w tym segmencie jest zbyt wąska. W Warszawie nie ma na przykład piekarni, który dostarczałaby codziennie ekologiczne pieczywo
– dodał Michał Kapica, prezes Smak Natury Sp. z o.o., który na rynek bio patrzy zarówno z perspektywy właściciela dwóch sklepów jak i dystrybutora.
Kongres Ekobranży odbył się 13 października w trakcie Targów Natura Food w Łodzi.
https://biokurier.pl/ekorynek/jak-specjalistyczne-ekosklepy-moga-wygrac-konkurencje-z-supermarketami-kongres-ekobranzy/
W zorganizowanym wspólnie przez redakcje Ekodostawców i Biokuriera wydarzeniu wzięło udział ok. 100 uczestników.