Doświadczenia praktyków wskazują na to, że stworzenie sklepu internetowego dostosowanego do urządzeń mobilnych może znacząco wpłynąć na wzrost sprzedaży. Dotyczy to także ekosklepów.
M-commerce rośnie
Z opublikowanego w lutym 2015 roku raportu „Polacy na zakupach mobilnych” dowiedzieć się możemy, że 75% internautów kupuje w sieci a 25% z nich robi to z wykorzystaniem urządzeń mobilnych. Wszystko wskazuje na to, że ten trend będzie dynamicznie się rozwijał a warto też zapamiętać jeszcze jedną liczbę z raportu: 14% robiących zakupy mobilne narzeka na uciążliwości z tym związane.
Ekosklep i m-commerce
Pozytywnymi doświadczeniami z wprowadzenia mobilnej wersji ekosklepu podzielili się z nami przedstawiciele ekoj.pl. W ciągu tygodnia od wprowadzenia wersji responsywnej (miało to miejsce na początku lipca) sklep Ekoj.pl odnotował 2% wzrost unikalnych odwiedzin na urządzeniach mobilnych. W tym czasie klienci dokonali aż o 300% więcej zakupów za pomocą smartfonów i tabletów.
– Ponad 30% zamówień w sklepie Ekoj.pl dokonuje się mobilnie. To więcej niż średnia dla całego rynku e-commerce. Zakupy spożywcze – szczególnie te pierwszej potrzeby – świeże produkty chcemy zrobić szybko, w wolnej chwili. Wdrożenie strony responsywnej pozwala klientom sklepu zaoszczędzić czas i zapewnia wygodę zakupów. Przy coraz większym zainteresowaniu zdrową żywnością, wprowadzenie tej zmiany daje dużą przewagę konkurencyjną na rynku ekologicznych produktów spożywczych – uważa Joanna Leońska z ekoj.pl.
Jak dostosować ekosklep do urządzeń mobilnych?
Dostosowanie e-sklepu do urządzeń mobilnych
odbyć się może na 2 sposoby:
– poprzez stworzenie oddzielnej wersji tylko dla komórek i tabletów
– poprzez stworzenie strony responsywnej, czyli automatycznie dostosowującej się do rozmiarów urządzenia, na którym jest wyświetlana.
Większość ekspertów zdecydowanie doradza tą drugą opcję, chociażby z racji łatwiejszego zarządzania jednym mechanizmem sklepu.
Źródło: komunikat prasowy ekoj.pl , raport „Polacy na zakupach mobilnych”