Druga kawiarnia Organic Coffee już działa

 

Żywność ekologiczna to specjalność powstającej sieci kawiarni Organic Coffee. Od 25 marca działa już drugi lokal.

Kawiarnia 100% BIO

– Nasz koncept został przyjęty bardzo pozytywnie przez mieszkańców Warszawy. Pomysł oferowania tylko i wyłącznie ekologicznej żywności w standardowych warszawskich cenach jest innowacyjny na polskim rynku, dlatego z niecierpliwością czekaliśmy na pierwsze reakcje i opinie naszych gości. Trzy tygodnie po otwarciu kawiarni na Pięknej zdobyliśmy nagrodę internautów za najlepszą kawę w Warszawie. Została doceniona zarówno nasza kawa z certyfikatami Ekogwarancji i Fairtrade, jak i wybór mleka, jaki oferujemy  – mówi Ewelina Błaszczyk, właścicielka firmy zarządzającej kawiarniami Organic Cofee.

„Taki był plan. Przed nami jeszcze dużo pracy – zwłaszcza, że przyjęliśmy na siebie rolę również edukacyjną. Jednak świadomość Polaków dot. zdrowszego odżywiania się stale rośnie, co dobrze rokuje. Jeśli więc rynek stawia przed nimi wybór: kawa, herbata, ciastko lub lunch w takiej samej cenie, ale bez wszechobecnej chemii, pestycydów i innych ulepszaczy w żywności – wtedy łatwo tego wyboru dokonać. I zawitać w progi naszych kawiarni” – komentuje James Hancock – współwłaściciel Organic Coffee.

Podoba Ci się to, o czym piszemy?     

Co w ofercie Organic Coffee?

Kawiarnie oferują ekologiczne napoje: kawę z różnymi rodzajami mleka do wyboru, herbatę, smoothies, koktajle, lemoniady oraz świeżo wyciskane soki, a także ekologiczną żywność: przygotowywane na miejscu kanapki, jogurty z granolą oraz lekkie dania lunchowe: tarty, warzywa z taboule i zupę dnia. Klienci mogą sprawdzić na miejscu ekologiczne certyfikaty dostawców. Espresso na bazie kawy z certyfikatem ekologicznym oraz Fairtrade kosztuje 7 zł, koszt kanapek na zimno lub ciepło waha się w granicach 8 – 12 zł, zupa to koszt 10 zł. Kawiarnie oferują ekologiczną żywność bezglutenową, bez cukru czy też wegańską.

Pierwszy lokal Organic Coffee & more, powstał pod koniec 2014 r i mieści się w ścisłym centrum stolicy, na ul. Pięknej 19.

Przeczytaj: Warszawa. Kawiarnia stworzyła ofertę w oparciu o żywność eko

Firma zakłada dalszy, sieciowy rozwój, również poza granicami Warszawy. Prowadzone są już rozmowy w sprawie pierwszych lokali franczyzowych.

Żywność eko w gastronomii. Nowy trend?

5-6 lat temu tematyka żywności ekologicznej nie była tematem, którym zajmowali się właściciele kawiarni czy restauracji. Od pewnego czasu sytuacja się zmienia. Powstają sklepy z żywnością ekologiczną połączone z bistro i oferujące kupującym dodatkową przestrzeń do spędzenia wolnego czasu (patrz: Organic Zielone Oko , Totomato czy Organic Corner ) a nawet wyspecjalizowane lokale typowo gastronomiczne jak opisywane Organic Coffee. Coraz częściej pojedyczne składniki BIO pojawiają się w menu niektórych restauracji. Jeszcze bardziej widoczny jest w nich trend na produkty od lokalnych dostawców. To wciąż nisza, ale z pewnością jesteśmy świadkami pewnego zwrotu. Zdecydowanie w dobrym kierunku. (kp)

 

 

 

Brak postów do wyświetlenia