Uważam, że to właśnie trend na domowe gotowanie będzie dominującym w 2021 roku. Poza tym, dużym zainteresowaniem będą cieszyły się roślinne zamienniki tradycyjnych mięsnych produktów oraz żywność funkcjonalna i wygodne dania gotowe w zdrowej wersji – przekonuje Marta Walasińska – Nowocin, kierownik ds. Rozwoju Marek Własnych w Merkury S.A.
Jakiś czas temu pokusiliśmy się o zaprezentowanie trendów żywieniowych na 2021 rok. O zdanie w tej kwestii zapytaliśmy też kilku przedstawicieli branży żywności ekologicznej.
2020 rok, pomimo wielu trudności, okazał się dla branży ekożywności rokiem dość stabilnym. Wciąż widać rozwój. Niewątpliwie sprzyja temu nieustający trend zdrowego stylu życia i bycia fit, który jest ściśle powiązany z konsumpcją produktów ekologicznych. Pandemia koronawirusa zmieniła nawyki żywieniowe. Konsumenci z jeszcze większą uwagą czytają etykiety oraz planują domowe jadłospisy. Zdecydowanie chętniej gotujemy w domu, nie tylko pieczemy chleby ale także przygotowujemy potrawy jadane wcześniej głównie w restauracjach. Uważam, że to właśnie trend na domowe gotowanie będzie dominującym w 2021 roku. Poza tym, dużym zainteresowaniem będą cieszyły się roślinne zamienniki tradycyjnych mięsnych produktów oraz żywność funkcjonalna i wygodne dania gotowe w zdrowej wersji.
Marta Walasińska-Nowocin, Kierownik ds. Marketingu Marek Własnych, Merkury S.A.
Merkury S.A. to dystrybutor żywności ekologicznej i produktów naturalnych, właściciel marki Naura, którą przedstawimy w najnowszym drukowanym numerze Biokuriera.