Beepack. Woskowijki wybiera młodzież, która uczy starszych jak ich używać [wywiad]

Kto sięga po wosjkowijki? Czym one są i jak powstawały? Rozmawiamy z Tomaszem Kostrzewą, twórcą marki Beepack, zwycięzcą konkursu Ministerstwo Środowiska „Produkt w obiegu”.


Jeszcze kilka lat temu takich produktów jak woskowijki na próżno było szukać na rynku. Co się zmieniło wśród konsumentów w ostatnich latach?

Tomasz Kostrzewa: Przede wszystkim bardzo wzrosła świadomość w społeczeństwie. Szczególnie cieszy nas fakt, że przychodzą do nas często młode osoby, czasem przed 18. rokiem życia, które same pokazują swoim rodzicom na czym polega innowacja w postaci woskowijek i tłumaczą im dlaczego warto korzystać z tych produktów.

Tomasz Kostrzewa, założyciel marki BeePack®️ - woskowijek do przechowywania żywności. Odbiór nagrody za zajęcie 1. miejsca w konkursie organizowanym przez Ministerstwo Środowiska „Produkt w obiegu” z rąk Wiceministra Środowiska Sławomira Mazurek.
Tomasz Kostrzewa, założyciel marki BeePack®️ – woskowijek do przechowywania żywności. Odbiór nagrody za zajęcie 1. miejsca w konkursie organizowanym przez Ministerstwo Środowiska „Produkt w obiegu” z rąk Wiceministra Środowiska Sławomira Mazurka

Młodzi ludzie są naprawdę bardzo świadomi tego, co się dzieje wokół nich i jak ważna jest walka o przyszłość naszej planety. Nie trzeba patrzeć daleko w przeszłość – ostatnie poczynania Grety Thunberg, młodzieżowy strajk klimatyczny w szkołach są świetnym tego przykładem.

Konsumenci sami szukają eko-rozwiązań do życia codziennego – od woreczków wielorazowych, po szczoteczki bambusowe a na woskowijkach skończywszy.

Woskowijki. Czym są? Jak ich używać? [wywiad]

Czy można już w Polsce mówić o czymś takim jak rynek produktów zero waste / less waste?

Zdecydowanie tak. Producenci coraz częściej, oprócz standardowych produktów, oferują produkty zero-waste. Bardzo ważny dla konsumentów jest skład oraz pochodzenie produktu.

Coraz częściej kupowane są sztućce czy szczoteczki do zębów wykonane z bambusa, bary i kawiarnie odchodzą od rurek plastikowych na rzecz metalu a nawet coraz chętniej wracamy do pieluch tetrowych by nie korzystać z produktów jednorazowych.

Do kawiarni przychodzimy z własnym kubkiem po swoją ulubioną kawę. Wciąż jednak ogromna rola spoczywa na politykach i tych największych graczach, którzy definiują wybory konsumentów. Świadomy konsument chciałby przyjść do sklepu i móc nalać swój ulubiony płyn do naczyń czy też proszek do własnego opakowania, wielokrotnego użytku, nasypać swoje ulubione musli – do swojego woreczka. Ale na taki scenariusz musimy poczekać jeszcze kilka dobrych lat.

Jak długo trwał proces projektowania i tworzenia woskowijek?

Cały proces trwał kilka dobrych miesięcy – prawie rok. Długotrwałe testowanie formuły, sprawdzanie skuteczności produktu, a w końcu najważniejsze badania na nieprzenikanie zapachu i smaku do żywności w niemieckim organie TUV Rheinland sprawiły, że woskowijki BeePack® trafiły na rynek.

Bardzo motywujące i zadowalające jest to, że mamy naprawdę samych usatysfakcjonowanych klientów, którzy wracają do nas i opisują jak bardzo są zadowoleni z woskowijek. Kilka razy otrzymaliśmy również bardzo miłe wiadomości od celebrytów, którzy używają woskowijek BeePack® i są już naszymi lojalnymi konsumentami. Bardzo nas to cieszy!

Kto jest głównym odbiorcą woskowijek BeePack®?

Na samym początku naszej działalności głównym odbiorcą woskowijek był klient indywidualny. Nasze produkty dostępne są w niektórych sklepach ekologicznych czy kooperatywach zrzeszających odbiorców zdrowej żywności. Są to osoby, które przede wszystkim przywiązują dużą wagę do odżywiania, ekologii i każdym małym gestem dbają o naszą planetę.

Z czasem jednak, wraz ze wzrostem świadomości zaczęły się do nas zgłaszać również większe firmy, organizacje i agencje, dla których przygotowujemy personalizowane woskowijki. Ten trend zauważamy już od kilku dobrych miesięcy – firmy, prowadząc odpowiednie działania CSR również pokazują swoim pracownikom ekologiczne rozwiązania!
Współpracujemy więc także na zasadzie B2B i tym podmiotom oferujemy wyjątkowe, specjalnie zaprojektowane wzory woskowijek, dedykowaną grafikę i opakowania – także z logotypami firm. W ten sposób stworzyliśmy personalizowane projekty dla m.in. Zdrofit Camps, Restaurant Week czy magazynu PODRÓŻE.

-materiał partnera-