Teraz czytasz...
Austria. Regionalna żywność ekologiczna coraz popularniejsza
X Targi Ekostyl | reklama | Biokurier.pl
X Targi Ekostyl | reklama | Biokurier.pl
X Targi Ekostyl | reklama | Biokurier.pl
Bio Kurier

Austria. Regionalna żywność ekologiczna coraz popularniejsza

Agnieszka Gotówka

Regionalna żywność ekologiczna spotyka się z coraz cieplejszym odbiorem austriackich konsumentów. Specjalizująca się w takim asortymencie firma  Bio vom Berg w 2016 roku osiągnęła przychód 8,7 miliona euro. To o 23% więcej w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Co prawda zysk jest stosunkowo niewielki (50 000 Euro), ale warto zwrócić uwagę na to, że tyrolska marka Bio vom Berg funkcjonuje jako spółdzielnia – szefowie firmy nie są nastawieni na maksymalizację zysków. Stawiają na rozwój w zgodzie z myśleniem członków przedsiębiorstwa. W centrum strategii jest zasada: sięgać produkty z regionu i produkować je dla regionu. Obecnie w ofercie znajduje się 130 produktów.

Bio vom Berg uzależniona jest od rolników ekologicznych w Tyrolu. W tle nie ma żadnych dużych koncernów. Nie obawiają się więc konkurencji ze strony „wielkiego handlu”.

15% produktów marki Bio vom Berg jest eksportowana. Za granicą najczęściej kupić można sery. Lokalnie, firma najbardziej znana jest ze sprzedaży jajek BIO. Są one dostępne w jednej z sieci sklepów na terenie Niemiec i Austrii.

Spółdzielnia Bio vom Berg rozpoczęła działalność w 2002 roku. W ofercie miała jedynie 8 produktów. Obecnie oferta firmy jest zdecydowanie bogatsza. Na liście dostawców jest 600 rolników.

Firma nieustannie się rozwija. Jej założycie chcą teraz postawić na produkty innowacyjne, inwestując w organiczne piwo oraz polentę. Warte podkreślenia jest oparcie na lokalnych, tyrolskich dostawcach i odważne eksponowanie tego w marketingu produktów.

To, co regionalne staje się popularne

Regionalna żywność ekologiczna cieszy się coraz większym zainteresowaniem konsumentów nie tylko w Austrii, ale także w Polsce.

7 na 10 konsumentów z naszego kraju podkreśla, że „polskość” produktu ma dla nich znaczenie podczas zakupów (szczególnie w przypadku żywności). Szczegółowe dane dostępne są w raporcie Open Research pt. „Patriotyzm konsumencki Polaków„.

(zdjęcie ze strony internetowej Bio vom Berg)

Ten serwis używa cookies. Korzystając z niego wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Sprawdź naszą politykę prywatności.

Żadne materiały z tej strony nie mogą być jakikolwiek sposób powielane bez pisemnej zgody redakcji.