Zainteresowanie kosmetykami naturalnymi dynamicznie rośnie na całym świecie. Rynek napędzają małe i średnie firmy, ale pod trend podłączają się już także rynkowi potentaci. Jednostka badawcza Ecovia Intelignece podzieliła się swoimi przewidywaniami na 2019 rok.
1. Rosnący popyt. Także w Azji
Największe zainteresowanie kosmetykami naturalnymi obserwowane jest na rynku europejskim i północnoamerykańskim. Coraz większe wzrosty odnotowuje się także w Azji i to właśnie tam skierowana jest uwaga coraz większej liczby firm.
2. Korporacje wchodzą do gry
Korporacje międzynarodowe działające na rynku kosmetycznym uruchamiają własne linie w segmencie naturalnym i „etycznym”. Tylko w ciągu ostatnich 12 miesięcy Unilever zaprezentował markę Love, Beauty & Planet, Henkel – Nature Box, a L’Oreal Seed Phytonutrients i La Provençale Bio. Wkrótce pojawią się P&G’s Pure by Gillette oraz nowa linia kosmetyków do pielęgnacji skóry od Garniera. To z pewnością nie koniec. To początek…
.
3.Inwestycje i przejęcia
W 2019 roku mozna spodziewać się kolejnych inwestycji i przejęć na rynku kosmetyki naturalnej. W zeszłym roku najgłośniejszymi przejęciami był zakup Logocos Naturkosmetik przez L/Oreal, The Organic Pharmacy przez Istituto Ganassini oraz Natural Products Group przez Groupe Rocher.
4. W kierunku ekologicznych opakowań
Rośnie świadomość konsumencka na temat szkodliwości plastikowych opakowań. Producenci kosmetyków naturalnych coraz częściej poszukują naturalnych materiałów opakowaniowych oraz starają się projektować produkty w możliwie zrównoważony sposób (np. szampony w kostce). Pojawia się też trend opracowywania opakwoań z plastiku odzyskanego z oceanów
5. Zrównoważone pozyskiwanie surowców.
Producenci kosmetyków oraz składników do kosmetyków będą kontynuować inwestycje w zakresie z etyczenego pozyskiwania surowców. W zeszłym roku pojawiło się kilka nowych standardów: sustainable oils, minerals (Responsible Mica Initiative) i sustainable seaweed.
6. Rosnąca siła millenialsów
Millenialsi (pokolenie urodzone w latach 80. i na początku .90) to obecnie najbardziej dynamiczna grupa konsumentów.
Zakupów dokonują oni w dużej mierze online, a co za tym idzie na rynku kosmetyków naturalnych rośnie też pozycja takich graczy jak Amazon i inne e-platformy handlowe.
Ecovia Intelligence (wcześniej działająca jako Organic Monitor) to jednostka badająca rozwój etycznych i zrównoważonych marek w ujęciu globalbym.