6 sposobów na zwiększenie sprzedaży. Nie tylko w ekosklepie

Czy zastanawiasz się jak podnieść sprzedaż swojej firmy lub sklepu? Istnieje sześć ważnych zasad rządzących myśleniem klienta, które możesz wdrożyć w celu zwiększenia zainteresowania swoich klientów.

Robert Cialdini to wybitny psycholog społeczny. Jest profesorem Uniwersytetu Stanowego w Arizonie. Jego odkrycia są wykorzystywane w marketingu, polityce i zarządzaniu. Poniżej opowiem jak możesz wykorzystać w marketingu swojej ekofirmy (ale także każdej innej) 6 zasad Cialdiniego: zasadę wzajemności, konsekwencji, dowodu społecznego, lubienia, autorytetu, niedostępności.

Oto 6 zasad:

1. Zasada wzajemności

Czyli jeśli dasz komuś coś w prezencie, to ta osoba ma wrażenie, że powinna Ci się odwdzięczyć, więc łatwiej jest wtedy uzyskać od niej pomoc, jeśli Ty najpierw jej pomogłeś.

2. Zasada konsekwencji

Jeżeli publicznie zobowiążesz się do czegoś, to o wiele trudniej potem wycofać się ze zobowiązania.

3. Zasada dowodu społecznego

Jeżeli jakiś produkt jest powszechnie uznawany za dobry, mamy większą skłonność do tego, żeby go również kupić, niż gdyby nie był w ogóle znany.

4. Zasada lubienia

Przypomnij sobie sytuacje, gdy kogoś bardzo polubiłeś. Czy wtedy nie było Ci łatwiej mu zaufać?

5. Zasada autorytetu

Jeżeli ktoś buduje swój wizerunek jako eksperta w danej dziedzinie, wtedy łatwiej mu na nas wpłynąć, niż gdyby ta osoba nie miała dla nas żadnego znaczenia.

6. Zasada niedostępności

Produkt niedostępny jest bardziej pożądany. Jeżeli potrafisz przełożyć te zasady na swój marketing, będzie Ci o wiele łatwiej sprzedać.

Proponuję, abyś teraz zastanowił się jak możesz poszczególne zasady wprowadzić do systemu sprzedaży w swojej firmie.

Oto przykłady:

1. Zasada wzajemności – rozdawaj swoim klientom prezenty.
2. Zasada konsekwencji – zaczynaj od sprzedaży małych rzeczy, albo w ogóle od skłonienia klienta, żeby się zapisał na Twoją listę, a potem stopniowo buduj relację i zaufanie.
3. Zasada dowodu społecznego – pokaż, że masz wielu klientów, komentarze, Facebook, referencje mogą Ci w tym pomóc.
4. Zasada lubienia – jeśli prowadzisz małą firmę, daj się poznać, niech ludzie mają do Ciebie dostęp. Zadbaj, żeby dobrze się czuli w Twoim towarzystwie.
5. Zasada autorytetu – zbuduj swój wizerunek, jako eksperta w dziedzinie, którą się zajmujesz.
6. Zasada niedostępności – twórz oferty, które są ograniczone w czasie.

Dzięki tym psychologicznym zabiegom możesz zwiększyć zainteresowanie swoich klientów i skuteczniej wpływać na ich decyzje zakupowe. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat sprzedaży, również internetowej wejdź na www.powiekszsprzedaz.pl i pobierz bezpłatne materiały wideo.

Więcej teksów na temat marketingu w dziale EKOMARKETING

Marta Gierlińska