Sok z róży – naturalne remedium na odporność

Sezon jesienno-zimowy to czas wzmożonych przeziębień i infekcji, w którym szukamy sposobów, by chronić nasz organizm, wzmacniać go oraz dostarczać mu wszystko, czego potrzebuje w tym wymagającym dla niego okresie. 

Jak się chronić?

Ważną rolę w walce z drobnoustrojami odgrywa odpowiedni sposób odżywiania, bogaty w witaminy, mikroelementy oraz inne składniki odżywcze. Spożywanie w codziennej diecie owoców i warzyw jest zalecane przez wielu dietetyków, ponieważ to właśnie one są naturalnymi źródłami witamin, błonnika, pektyn, mikroelementów, niezbędnych dla zdrowego życia.

Wśród wymienionych składników najważniejsze są witaminy – decydują bowiem o zachowaniu zdrowia, a nierzadko – o możliwości wyzdrowienia. Spośród nich najbardziej deficytowa w organizmie jest witamina C.

Podoba Ci się to, o czym piszemy?     

Jakie funkcje pełni witamina C?

Witamina C, czyli inaczej kwas askorbinowy posiada wiele ważnych funkcji dla organizmu, a jej niedobór wywołuje wiele niepożądanych skutków dla naszego zdrowia.

W budowaniu odporności organizmu witamina C:

  • pośredniczy w syntezie kolagenu, który utrudnia przenikanie wirusów do komórek organizmu;
  • jest niezbędna do produkcji limfocytów – to właśnie od nich zależy jak szybko organizm pokona infekcję;
  • oczyszcza komórki z wolnych rodników powodujących choroby i jest jedynym czynnikiem mogącym zneutralizować je w ogromnych ilościach, a tym samym ochronić organizm przed wieloma infekcjami;
  • przyczynia się do utrzymania prawidłowego zdrowia naczyń krwionośnych oraz poziomu ciśnienia krwi.

Ile witaminy C powinno znaleźć się w naszej diecie?

W przeciwieństwie do większości ssaków, których wątroba wytwarza witaminę C wedle bieżących potrzeb, gatunek ludzki nie wytwarza i nie magazynuje tej witaminy. Oznacza to, iż człowiek skazany jest na nieustanne pobieranie tej jakże cennej substancji z zewnątrz.

Badania wskazują, że dla zdrowego, dorosłego człowieka przeciętne, bezpieczne minimum to 400-500 mg witaminy C każdego dnia.

Jednakże, zapotrzebowanie na witaminę C może być kwestią indywidualną. Nie tylko zapotrzebowanie dwóch innych osób będzie różne, ale nawet my sami możemy mieć inne potrzeby w zależności od tego czy jesteśmy zdrowi czy chorzy, zmęczeni czy wypoczęci.

Witamina C – naturalna czy syntetyczna?

Syntetyczna witamina C to produkt, który z łatwością można odnaleźć w aptekach i sklepach zielarskich. Badania wykazują jednak, iż nie jest ona tak dobrze przyswajalna jak naturalna witamina C zawarta w owocach i warzywach. Wynika to z faktu, iż naturalna witamina C występuje w otoczeniu innych składników odżywczych, które sprzyjają jej wchłanianiu.

Źródło witaminy C – róża!

Owoce róży to jedne z najbogatszych źródeł naturalnej witaminy C w Europie. W 100 g owoców jest jej średnio 840-1200 mg, czyli znacznie więcej niż np. cytrusach (30-50 mg) czy natce pietruszki (250-280 mg). Róża zawiera również wiele innych składników odżywczych – to bogactwo flawonoidów, karotenoidów, likopenu, składników mineralnych: wapnia, magnezu, potasu, żelaza, miedzi, manganu, cynku oraz całej gamy witamin: A, E, K, B1, B2 i kwasu foliowego. Ze względu na mnogość substancji zawartych w owocach róży, witamina C w nich występująca jest odporna na przetwarzanie, co pozwala na uzyskiwanie wysokowitaminowych przetworów.

Jednym z najpopularniejszych przetworów z róży jest sok bezpośrednio wyciskany z jej owoców, który może osiągać nawet 500 mg witaminy C w 100 ml, co zaspokaja dzienne zapotrzebowanie na ten jakże istotny dla organizmu składnik. Regularne picie soku pozwoli również na dostarczanie do organizmu innych cennych substancji odżywczych. Warto wybierać soki naturalne – bez konserwantów i sztucznych barwników.

Sok z owoców róży zalecany jest wszystkim tym, którzy pragną wzmocnić i poprawić kondycję swojego organizmu lub przyspieszyć proces regeneracji po przebytych zabiegach i operacjach. Dzięki niemu możemy ustrzec się przed jesiennymi infekcjami oraz zachować stabilne zdrowie!

Dowiedz się więcej na polskaroza.pl.

Brak postów do wyświetlenia