Międzynarodowa Turystyka Kulinarna Pokoleń [konferencja]

23-24.05.2019 roku odbędzie się kolejna już edycja konferencji organizowanej przez warszawską Szkołę Główną Turystyki i Rekreacji. Międzynarodowa Turystyka Kulinarna Pokoleń kierowana jest do przedstawicieli nauki, badaczy, studentów, producentów oraz dystrybutorów żywności tradycyjnej.

W konferencji udział wezmą przedstawiciele międzynarodowego środowiska naukowego z ośrodków zainteresowanych i podejmujących badania związane z turystyką kulinarną.

Biofach 2019: serce branży eko po raz 30. biło w Norymberdze! [relacja]

Turystyka kulinarna jest i powinna być atrakcją dla turystów z najdalszych zakątków kraju i świata, którzy odwiedzają określoną destynację i poznają zwyczaje ludności żyjącej w danym regionie. Zainteresowanie turystów jest korzystne dla restauracji oraz rozwoju regionu. Staje się narzędziem promocji i czynnikiem podtrzymującym żywą tradycję. Dla rozwoju turystyki kulinarnej niezbędna jest jednak lokalna atrakcyjność i inicjatywy podtrzymujące tradycje oraz przekonanie, że bez odpowiednich działań i przygotowania ta forma nie będzie się rozwijać.

Międzynarodowa Turystyka Kulinarna Pokoleń – cel konferencji

Celem konferencji jest analiza, przedstawienie wyników badań, opinie, szacunek szans i zagrożeń rozwoju turystyki kulinarnej w XXI wieku oraz jak tę formę turystyki postrzegają  różne grupy pokoleniowe.

Konferencja kierowana jest do następujących grup odbiorców:

  • przedstawicieli nauki, badaczy, dydaktyków, studentów,
  • branżowców sektora turystycznego, samorządów lokalnych,
  • przedstawicieli regionalnych organizacji turystycznych, stowarzyszeń, biur podróży, organizatorów i animatorów wydarzeń turystycznych,
  • producentów i dystrybutorów żywności tradycyjnej,
  • gestorów bazy hotelarskiej, agroturystycznej i gastronomicznej,
  • osób zainteresowanych rozwojem lokalnym, tworzeniem i wykorzystywaniem lokalnych marek turystycznych i kształtowaniem kanonu kuchni polskiej.

Dotychczas zrealizowano tematy:

  • Kulinaria w kształtowaniu produktu turystycznego. Teoria i praktyka (2018 r.)
  • Kulinaria – wizytówka regionów turystycznych (2017 r.)
  • Miejsce żywności tradycyjnej w kulturze, turystyce i dietetyce (2016 r.)
  • Szlaki kulinarne jako element turystycznej atrakcyjności regionu. (2014 r.)
  • Tradycyjne produkty kulinarne jako element turystycznej atrakcyjności Mazowsza (2012 r.).

Biokurier objął patronat medialny nad wydarzeniem.