“Jadłospisy odżywcze” Agnieszki i Mateusza Żłobińskich

“Jadłospisy odżywcze” to książka inne niż wszystkie. Pełno w niej warzyw i… liczb. Przepisy zaś idealnie wpisują się w potrzeby dzisiejszego świata. Jest prosto, zdrowo i smacznie.

Można być laikiem, który dopiero zaczyna swoją przygodę z kuchnią roślinną lub też osobą, dla której temat zdrowego żywienia jest dobrze znany. W obu przypadkach jednak “Jadłospisy odżywcze” zaskoczą, zainspirują i pozwolą nieco inaczej spojrzeć na swoją dietę.

“Jadłospisy odżywcze” – książka napisana z pasją

Autorami książki jest rodzeństwo. Mateusz to autor bloga Salaterka.pl. 8 lat temu fatalnie się odżywiał i źle się czuł. Postanowił jednak coś zmienić. Przeanalizował 40 najważniejszych składników odżywczych w 460 produktach. W sumie 18 tysięcy danych liczbowych. Agnieszka to z kolei praktyk diety odżywczej. Żyje zdrowo i aktywnie, a swoją pasją zaraża innych.

“Jadłospisy odżywcze” to pozycja pod wieloma względami wyjątkowa, wyróżniająca się na tle dotychczas wydanych książek na temat diety roślinnej. Zawiera 70 prostych przepisów w formie graficznej. Każda receptura przygotowana jest w dwóch wersjach: dla diety 1500 i 2000 kcal. Podzielono je na 5 grup: śniadania, przekąski słodkie, obiady, przekąski słone i kolacje.

Możesz dobrowolnie komponować swoje menu, wybierając smaki, które lubisz najbardziej, i dania, na których przygotowanie masz czas. Niezależnie od tego, które śniadanie, przekąski, obiad i kolację wybierzesz, suma kalorii będzie zawsze taka sama. Rozwiązanie to daje dosłownie setki możliwości.

Dieta dobrze skomponowana

Niemal każdy, kto interesuje się dietą roślinną, zaczyna w pewnym momencie martwić się, czy dostarcza organizmowi niezbędnych witamin i minerałów. To pokłosie wielu przekonań, które przypisane są do polskiej kuchni. Wydaje się nam choćby, że by mieć siłę i energię, trzeba jeść mięso. Nic bardziej mylnego.

W książce “Jadłospisy odżywcze” każdy przepis opatrzony jest bardzo dokładnym wyliczeniem składników, jakie danie nam dostarcza. Dzięki takiemu rozwiązaniu komponowanie posiłków zgodnie ze swoimi potrzebami będzie bardzo proste. 

Sałatka z kapusty pekińskiej, jarmuż adzuki, pho boczniakowe, muffinka kanapkowa – choć niektóre z tych przepisów brzmią skomplikowanie, ich wykonanie jest dziennie proste. Przekonaj się sam!

Dlaczego warto kupić książkę “Jadłospisy odżywcze”?

  1. To proste narzędzie i garść podstawowej wiedzy na temat zdrowego odżywiania.
  2. Każde danie ma szczegółową listę składników odżywczych, które zawiera, wraz z zapotrzebowaniem na te, które pokrywa.
  3. Jadłospisy są w pełni roślinne, opierają się na produktach o najwyższej gęstości odżywczej, nie zawierają cukru i i większości mają bardzo niski indeks glikemiczny. Są też bezglutenowe.
  4. Lista produktów oraz sposób przygotowania potrawy przedstawione są w formie graficznej.
  5. Posiłki można dowolnie dopasowywać do swoich potrzeb.