Problemy i wyzwania polskiego rynku eko kosmetyków

Dezorientacja klientów, którzy mają problem z odróżnieniem kosmetyków ekologicznych, od tych, które ekologicznymi są tylko z nazwy, to największy problem, przed którym stoją firmy sprzedające ekokosmetyki w Polsce – zgodnie twierdzili wystawcy na Forum „Estetyka Natura 2011”.


Niska świadomość jest problemem…

– Wielu klientów jest zagubionych, chciałoby nabyć produkty ekologiczne, ale nie wie jak oznakowany powinien być kosmetyk ekologiczny i jakich składników nie powinien zawierać. Przydałaby się ustawa, która regulowałaby te kwestie w sposób podobny do tego, co obserwujemy w przypadku żywności ekologicznej  – tłumaczy Biokurierowi Grzegorz Telka z AVA Laboratrium – pierwszej polskiej firmy, która zdobyła certyfikat ECOCERT.

Przeczytaj o oznakowaniu kosmetyków ekologicznych

…ale świadomych klientów także przybywa!

– Z drugiej strony, patrząc z perspektywy kilku lat dostrzegamy pozytywne zmiany. Powstaje coraz większa grupa klientów świadomych, którzy dobrze wiedzą, czego szukają. Dla nich rozpoznanie kosmetyków ekologicznych nie jest już problemem – dodaje Grzegorz Telka. Podobne spostrzeżenia mają Monika Abramek – Dąbrowska i Elżbieta Krzyżewska – Abramek z poznańskiej Akademi Kosmetyki Profesjonalnej Abramex, która promowała kosmetyki i produkty spożywcze przygotowane na bazie aloesu, czarnego sezamu i papai . – Te klientki, które dużo podróżują zdobywają wiedzę w krajach Zachodniej Europy i dzielą się z nią w kraju – mówią.

 

reklama


Internet obiecującym kanałem sprzedaży eko kosmetyków

Podoba Ci się to, o czym piszemy?     
Dystrybutorzy i producenci kosmetyków naturalnych i ekologicznych często podejmują współpracę ze sklepami z żywnością ekologiczną. Doceniają także siłę Internetu. Internetową sprzedaż rozpoczęła niedawno Ava. Maciej Jaroszyński z firmy Wise, która dystrybuuje w Polsce kosmetyki szwedzkiej marki Svea Happy Organics mówi natomiast: -Coraz więcej ludzi poszukuje informacji na temat kosmetyków ekologicznych. Statystyki pokazują, że wzrasta zarówno liczba odwiedzin jak i czas, który internauci spędzają na naszej stronie. W Internecie przybywa także sklepów specjalizujących się w sprzedaży kosmetyków ekologicznych.


Relacja z VII Forum Kosmetyki Naturalnej Spa & Wellness Estetyka Natura 2011

 

tekst i fot. (kp)

 

Cotygodniowa porcja BioInformacji do Twojej skrzynki e-mailowej – zapisz się na nasz newsletter (lewy dolny róg strony)



<!–[if !supportLineBreakNewLine]–>
<!–[endif]–>

Brak postów do wyświetlenia