Teraz czytasz...
Ponad połowa konsumentów zapłaci więcej za kosmetyki z ekocertyfikatem (badania rynkowe)
X Targi Ekostyl | reklama | Biokurier.pl
X Targi Ekostyl | reklama | Biokurier.pl

Ponad połowa konsumentów zapłaci więcej za kosmetyki z ekocertyfikatem (badania rynkowe)

Avatar photo

Zwiększa się proekologiczne nastawienie wśród polskich konsumentów – wyniki przeprowadzonych na zlecenie czasopisma Wiadomości Kosmetyczne badań wskazują na to, że jesteśmy gotowi zapłacić więcej za certyfikowany kosmetyk i zwracamy uwagę na naturalne składy.

Wśród przebadanych osób (zarówno kobiet jak i mężczyzn):

  • 54% stwierdziło, że zapłaciłoby więcej za kosmetyk posiadających certyfikat potwierdzający jego ekologiczność
  • 22% podczas zakupu zwraca uwagę na to, czy producent może pochwalić się takim oznaczeniem.

Przeczytaj jak rozpoznać ekocertyfikaty

Badanie zostało przeprowadzone we wrześniu 2017 roku przez firmę Mands na próbie 1015 internautów, reprezentatywnej ze względu na płeć, wiek oraz wielkość miejscowości. Zleceniodawcą była redakcja „Wiadomości Kosmetycznych”

Więcej informacji dostępnych na stronach portalu Wiadomości Kosmetyczne.

Rosnące zainteresowanie kosmetykami ekologicznymi i naturalnymi to oczywiście nie tylko polski trend. Dane Allied Market Research wskazują, że latach 2014-2020 wartość rynku kosmetyków eko i naturalnych (tzw. NOC) ma zwiększać się o 9.8% – dwukrotnie szybciej niż wartość rynku kosmetyków konwencjonalnych.

Czytając tak optymistyczne wyniki, przedstawiciele branży kosmetyków ekologicznych z pewnością mogą zacierać ręce, choć nie popadałbym w hurraoptymizm bo potrzeba jeszcze mnóstwo pracy.

Deklaracje konsumenckie niekoniecznie muszą iść w parze z faktycznymi działaniami przy sklepowej półce. Co więcej, w branży kosmetycznej „green washing” (opisywanie produktów jako ekologiczne, mimo że takimi nie są) ma się bardzo dobrze i brak mocnych prawnych podstaw do tego, by z nim walczyć. Słabością rynku jest także brak jednolitego oznakowania, które wskazywałoby na ekologiczność. Na rynku dostępnych jest kilka schematów certyfikacyjnych, a świadomość ich istnienia wśród konsumentów jest wciąż niewielka. Przed dystrybutorami i producentami kosmetyków z ekocertyfikatami wiele pracy w zakresie edukacji i podnoszenia świadomości . Z pewnością są podstawy ku temu, by wierzyć, że mogą one przynieść dobry skutek.

Ten serwis używa cookies. Korzystając z niego wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Sprawdź naszą politykę prywatności.

Żadne materiały z tej strony nie mogą być jakikolwiek sposób powielane bez pisemnej zgody redakcji.