Logocos, wiodący producent kosmetyków naturalnych przejęty przez L’Oréal

Kosmetyczny gigant wkracza na rynek kosmetyków naturalnych i ekologicznych. Przejęty właśnie przez L’Oreal Logocos zarządza takimi markami jak: Logona, Sante, Heliotrop, oraz Fitne. Firma mająca swą siedzibę w Salzhemmendorf, niedaleko Hanoweru zatrudnia 370 pracowników. W 2017 r. miała w Niemczech obroty na poziomie 59 mln Euro.

Zgodnie z oficjalnymi komunikatami, Logocos chcąc dalej utrzymać swą wiodącą pozycję na rynku naturalnych kosmetyków podjął decyzję o wejście w skład L’Oréal, który ma w swej międzynarodowej ofercie 34 marki, zatrudnia 82 000 pracowników i osiąga obroty 26 mld euro (w 2017 r.).

Przejście do koncernu L’Oréal ma pozwolić markom Logocos nie sprawić, że produkty będą jeszcze bardziej rozpoznawalne i dostępne, ale też sprawi, że zostanie utrzymana jak też rozbudowana pozycja Logocos jako wiodącego producenta kosmetyków naturalnych.

Nie wszyscy partnerzy zadowoleni…

Wejście w skład światowej korporacji przez Logocos już ma swoje echo w postaci… niezadowolenia i jawnie wyrażanego negatywnego oddźwięku. Pierwszym, który zareagował w negatywny sposób jest monachijski odbiorca produktów Logocos, Vollcorner, który postanowił wycofać swe swej oferty produkty oferowane przez Logocos.

Ma to być sprzeciw wchodzenia Logocos w ramy światowego potentata w produkcji kosmetyków, który, jako korporacja nie miał do tej pory wiele wspólnego z branżą kosmetyków naturalnych.

Vollcorner dysponuje w Monachium 17 sklepami z ekologiczna żywnością.

Podobne zmiany obserwowane są także na rynku żywności ekologicznej i naturalnych suplementów. Przykład? Unilever przejmuje producenta ekologicznych herbat ziołowych i owocowych

Wkrótce szersza analiza na ten temat. Jesteśmy też ciekawi Waszego zdania. 

źródło zdjęcia: facebook