Kosmetyki ekologiczne. Większa konkurencja na europejskim rynku – raport Organic Monitor

O 12% wzrośnie sprzedaż kosmetyków ekologicznych w Europie –  szacuje Organic Monitor. Na rynku pojawia się coraz więcej nowych graczy – zwiększa się konkurencja. Dynamika rozwoju jest wyraźnie mniejsza od 20%, które obserwowano w ubiegłych latach, ale nadal jest bardzo wysoka i pozwala na optymistyczne prognozy. W dniach 18-20 października 2010 w Paryżu odbędzie się Sustainable Cosmetics Summit. Przedstawiciele branży spotkają się by wymienić doświadczenia i szukać nowych recept i rozwiązań na przyszłość.

 

 


Ekonomiści Organic Monitor zauważają, że w czasach kryzysu gospodarczego najlepiej radziły sobie firmy stawiające na naturalność / ekologiczność (z certyfikatami) za możliwie przystępną cenę. Zjawisko to szczególnie silnie występowało na rynku Niemieckim, gdzie popularność zyskały sobie marki własne kosmetyków ekologicznych promowane przez sieci handlowe (np. marka
Alverde promowana przez sieć drogerii DM).Wygrywa ekologia za przystępną cenę

Podoba Ci się to, o czym piszemy?     

Eko kosmetyki sprzedają się także w aptekach

Niektórzy z nowych producentów kosmetyków naturalnych decydują się na poszukiwanie alternatywnych, wobec tradycyjnych drogerii i sklepów z żywnością ekologiczną, kanałów sprzedaży. Izraelski producent Yes To Ltd zdecydował się na sprzedaż kosmetyków za pośrednictwem aptek i punktów aptecznych. Tymczasem, jak twierdzą analitycy Organic Monitor, dynamika sprzedaży wiodących marek, które oferowane są właśnie w sklepach z żywnością ekologiczną, zmniejszyła się.

Bliżej konsumenta

W odpowiedzi na zmieniającą się sytuację na rynku producenci starają się „zbliżyć” do konsumentów poprzez otwieranie firmowych drogerii. Wiodące na rynku kosmetyków ekologicznych marki pierwsze tego typu działania podjęły w Paryżu. Znaleźć tam można firmowe sklepy: Weleda, Dr. Hauschka and Couleur Caramel. Co ciekawe, zainteresowania tego typu działaniami nie wykazują na razie francuscy producenci: Melvita i Florame. Firmy te koncentrują się na rozwoju międzynarodowych rynków sprzedaży.

„Wielcy” chcą wejść w ekologię

Organic Monitor zauważa, że rynkiem kosmetyków ekologicznych zainteresowały się także wielkie koncerny kosmetyczne, m.in.: Garnier i Schauma. Eksperci Organic Monitor twierdzą, że wejścia na rynek ekologiczny znanych powszechnie „konwencjonalnych” marek nie muszą zakończyć się sukcesem gdyż niekoniecznie mogą spotkać się one z akceptacją i zainteresowaniem „zielonych” konsumentów.

Prognozy Organic Monitor

Zróżnicowanie i szeroka oferta produktów to klucze do sukcesu na rynku kosmetyków ekologicznych według ekspertów Organic Monitor. Ta dość oszczędna prognoza rozwinięta zostanie w trakcie organizowanej przez tą jednostkę badawczą konferencji Sustainable Cosmetics Summit, która odbędzie się w dniach 18-20 października w Paryżu. Wśród tematów seminariów znajdą się kwestie marketingu produktów ekologicznych, wytwarzania ekologicznych opakowań, ochrony bioróżnorodności.

Ostatnio o kosmetykach ekologicznych na Biokurierze:

 

Karol Przybylak
Na podstawie: Organic Monitor, organic-market.info

 


Bądź na bieżąco – dołącz do nas na Facebook!

Biokurier na Twitterze – sprawdź


 

 

Brak postów do wyświetlenia