6 trendów na rynku kosmetyków naturalnych na 2019 rok

Zainteresowanie kosmetykami naturalnymi dynamicznie rośnie na całym świecie. Rynek napędzają małe i średnie firmy, ale pod trend podłączają się już także rynkowi potentaci. Jednostka badawcza Ecovia Intelignece podzieliła się swoimi przewidywaniami na 2019 rok.

1. Rosnący popyt. Także w Azji

Największe zainteresowanie kosmetykami naturalnymi obserwowane jest na rynku europejskim i północnoamerykańskim. Coraz większe wzrosty odnotowuje się także w Azji i to właśnie tam skierowana jest uwaga coraz większej liczby firm.

2. Korporacje wchodzą do gry

Korporacje międzynarodowe działające na rynku kosmetycznym uruchamiają własne linie w segmencie naturalnym i „etycznym”. Tylko w ciągu ostatnich 12 miesięcy Unilever zaprezentował markę Love, Beauty & Planet, Henkel – Nature Box, a L’Oreal Seed Phytonutrients i La Provençale Bio. Wkrótce pojawią się P&G’s Pure by Gillette oraz nowa linia kosmetyków do pielęgnacji skóry od Garniera. To z pewnością nie koniec. To początek…
.

3.Inwestycje i przejęcia

W 2019 roku mozna spodziewać się kolejnych inwestycji i przejęć na rynku kosmetyki naturalnej. W zeszłym roku najgłośniejszymi przejęciami był zakup Logocos Naturkosmetik przez L/Oreal, The Organic Pharmacy przez Istituto Ganassini oraz Natural Products Group przez Groupe Rocher.

4. W kierunku ekologicznych opakowań

Rośnie świadomość konsumencka na temat szkodliwości plastikowych opakowań. Producenci kosmetyków naturalnych coraz częściej poszukują naturalnych materiałów opakowaniowych oraz starają się projektować produkty w możliwie zrównoważony sposób (np. szampony w kostce). Pojawia się też trend opracowywania opakwoań z plastiku odzyskanego z oceanów

5. Zrównoważone pozyskiwanie surowców.

Producenci kosmetyków oraz składników do kosmetyków będą kontynuować inwestycje w zakresie z etyczenego pozyskiwania surowców. W zeszłym roku pojawiło się kilka nowych standardów: sustainable oils, minerals (Responsible Mica Initiative) i sustainable seaweed.

6. Rosnąca siła millenialsów

Millenialsi (pokolenie urodzone w latach 80. i na początku .90) to obecnie najbardziej dynamiczna grupa konsumentów.

Zakupów dokonują oni w dużej mierze online, a co za tym idzie na rynku kosmetyków naturalnych rośnie też pozycja takich graczy jak Amazon i inne e-platformy handlowe.

Ecovia Intelligence (wcześniej działająca jako Organic Monitor) to jednostka badająca rozwój etycznych i zrównoważonych marek w ujęciu globalbym.