KE: Rolnictwo ekologiczne i żywność ekologiczna w Europie – raport

 

Ilość gospodarstw ekologicznych w Europie, całkowity obszar upraw ekologicznych na Starym Kontynencie, zmiany w popycie na żywność ekologiczną ? to tylko niektóre z danych, które znaleźć można w nowym raporcie An analysis of organic sector opublikowanym przez Komisję Europejską.

Najważniejsze, zawarte w raporcie, informacje dotyczące żywności ekologicznej i rolnictwa ekologicznego:

Podoba Ci się to, o czym piszemy?     

Wydatki na żywność ekologiczną

Wydatki na żywność ekologiczną stanowią nie więcej niż 2% wydatków przeciętnego mieszkańca Unii Europejskiej na żywność . Popyt na żywność ekologiczną rośnie jednak dynamicznie.

 

Obszar zagospodarowany przez rolnictwo ekologiczne

Obszar rolnictwa ekologicznego był bliski lub przekroczył 9% całkowitego obszaru ziem uprawnych w następujących państwach: Czechy, Estonia,Łotwa, Austria (15.5 %!) i Szwecja.
W 2008 roku w całej Unii Europejskiej certyfikat ekologiczny posiada 7,6 miliona ha ziemi co stanowi 4,3% całkowitego terenu uprawnego. Na przełomie lat 2000-2008 przyrost areału ekologicznego wynosił 6,7% w krajach ?starej? unijnej 15stki oraz 20% w 12 ?nowych krajach? (EU-12).

 

Przedsiębiorstwa w branży BIO

Autorzy raportu szacują, że w branży żywności ekologicznej funkcjonowało ok  197,000 przedsiębiorstw.

Raport (w j. angielskim)  pobrać można ze stron Komisji Europejskiej.

Świat rolnictwa ekologicznego w liczbach – przeczytaj nasz raport przygotowany na podstawie informacji zdobytych w trakcie Targów BioFach 2010. Więcej o targach BioFach

 


 

Jeśli chcą być Państwo na bieżąco z aktualnościami i artykułami zamieszczanymi na https://biokurier.pl zapraszamy do skubskrypcji newslettera (po lewej stronie u dołu)!
Raz w tygodniu dostarczamy porcji świeżych informacji!

 


 

{jcomments on}

Nowe trendy na rynku ekologicznym ? to temat konferencji organizowanej przez redakcję Biokuriera w ramach najbliższej edycji (15-17 października) Targów Natura Food w Łodzi. Nasi prelegenci przybliżą słuchaczom tematy sprawiedliwego handlu, naturalnej kosmetyki, eko tekstyliów, ekoproduktów dla dzieci. Handlowcy będą mieli okazję dowiedzieć się jak włączyć się w ogólnopolskie kampanie dotyczące zdrowego odżywiania.

Brak postów do wyświetlenia