Żywność ekologiczna pojawi się w Biedronce? Bardzo prawdopodobne

Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci dyskontów Biedronka rozważa wprowadzenie oferty żywności ekologicznej na szerszą skalę  – informuje Puls Biznesu.

Najpierw testy później sprzedaż eko żywności

Ostateczna decyzja nie jest jeszcze podjęta, ale według Pulsu Biznesu „branża spożywcza aż huczy od plotek”. Wprowadzenie nowych kategorii produktowych na półki Biedronki poprzedzane jest zazwyczaj testami. W przypadku żywności ekologicznej takie zabiegi już przeprowadzano. Sieć sprzedawała m.in. eko desery dla niemowląt, nabiał i wina. Z dobrym efektem.

BIO w Biedronce zmieni rynek?

Dziennikarze magazynu prognozują, że pojawienie się żywności ekologicznej na półkach Biedronki mogłoby zmienić obraz całego rynku i spowodować jego dynamiczny wzrost. Zwłaszcza, że w marketach tej sieci sprzedawanych jest 14% żywności kupowanej w Polsce. Kluczowa dla rozwoju polskiego rynku żywności ekologicznej jest tutaj odpowiedź na kilka pytań. Jakie produkty zaoferuje Biedronka, w jakich cenach i skąd będą pochodzić?

Lidl już sprzedaje

Od dłuższego czasu poszerzany jest asortyment żywności ekologicznej u największego konkurenta Biedronki, czyli Lidla, ale wciąż oferowanych jest tam stosunkowo niewiele produktów z eko certyfikatem. Zdecydowana większość z nich to towary oferowane pod marką własną BIOTREND, wytwarzane są one w zdecydowanej większości poza Polską. Dużym plusem ruchu wykonanego przez Lidl jest fakt, że w jego ofercie znajdują się świeże owoce i warzywa oraz nabiał, które w jakości BIO (poza dużymi miastami) są wciąż trudno dostępne w miejsach innych niż specjalistyczne eko sklepy. Znacznie lepiej jest z dostępnością produktów sypkich, które pojawiły się już na półkach większości marketów a nawet niektórych sklepów osiedlowych.

Podoba Ci się to, o czym piszemy?     

Potencjał Lidla jeżeli chodzi o żywność ekologiczną jest duży i sieć z pewnością jest w stanie wprowadzić do oferty dużo więcej produktów. Widać to, gdy odwiedza się jej placówki w Niemczech. Praktycznie każdy z produktów oferowanych przez tego detalistę ma swój BIO odpowiednik.

Będzie rewolucja?

Jeżeli Biedronka odpowie wprowadzeniem podobnych kategorii produktowych (i w podobnej skali co Lidl) to na pewno może to pomóc we wzroście świadomości klientów na temat eko żywności oraz rozpoznawalności znaku eko liścia. Największą zmianą będzie jednak chyba ogromny wzrost dostępności żywności BIO związany z dużą ilością placówek Biedronki w Polsce. Wciaż jednak głównym kanałem zaopatrzenia pozostaną specjalistyczne eko sklepy, których oferta w zakresie eko produktów jest znacznie szersza niż ma to miejsce w przypadku marketów.

Kluczowa dla polskich producentów mogłaby być decyzja o pozyskiwaniu surowców właśnie na naszym lokalnym rynku a nie bazowanie na dostawach zagranicznych. Czy tak się stanie? Czas pokaże.

Artykuł w Pulsie Biznesu: Biedronka myśli o eko żywności

Karol Przybylak

Brak postów do wyświetlenia