Żywność ekologiczna gwarancją dobrego smaku – podsumowanie kampanii

Spoty reklamowe z Arturem Partyką i Magdaleną Kumorek, krótkie filmy z gospodarstw i przetwórni ekologicznych z udziałem Grzegorza Łapanowskiego, artykuły prasowe, blog poświęcony zdrowiu i ekologii towarzyszyły nam jesienią w ramach kampanii promocyjnej żywności ekologicznej. Czas na podsumowanie.

Na zlecenie realizującej na zlecenie Ministerstwa Rolnictwa kampanię firmy Fabryka Komunikacji Społecznej (FKS) TNS Polska przeprowadziło badania sprawdzające wzrost zainteresowania zakupem żywności ekologicznej oraz rozpoznawalności unijnego logo rolnictwa ekologicznego, tzw. „eko – liścia”.

11% badanych sięga po żywność eko

Wyniki przedstawionego przez TNS Polska raportu wskazują, że przed rozpoczęciem kampanii we (wrześniu 2012 roku) 5% respondentów deklarowało, że sięga na półce sklepowej po żywność wyprodukowaną zgodnie z zasadami rolnictwa ekologicznego. Po zakończeniu kampanii grono tych osób, że zwiększyło się ponad dwukrotnie, kupiowanie żywności ekologicznej zadeklarowało 11% pytanych osób.

Podoba Ci się to, o czym piszemy?     

Żywność eko interesuje przede wszystkim osoby młode i w średnim wieku. Zgodnie z wynikami badań przeprowadzonych po kampanii sięga po nią 19% osób w wieku 24-34 lat oraz 17% między 34 a 44 rokiem życia.

Podsumowanie redakcyjne

Druga polska kampania promocyjna żywności ekologicznej udała się znacznie lepiej niż poprzednia, z której z pewnością wyciągnięto wnioski. Kampania została przygotowana profesjonalnie, z wyczuciem i umiejętnym wykorzystaniem mediów tradycyjnych i nowoczesnych. Ważna była obecność jej „twarzy” w trakcie Targów Polagra i Natura Food.

Zdecydowanie najjaśniejszym punktem akcji są 5-6 minutowe klipy z udziałem Grzegorza Łapanowskiego, który odwiedza gospodarstwa i przetwórnie ekologiczne na terenie całej Polski. Materiały te wciąż są dostępne na Youtube, mogą je także wykorzystywać producenci i inne podmioty zainteresowane promocją żywności ekologicznej. To ważne i bardzo przydatne. Artykuły w prasie „mainstreamowej” oraz bardzo dobrze przygotowane spoty reklamowe z Magdaleną Kumorek i Arturem Partyką (nie było ich niestety zbyt dużo, prawdopodobnie ze względów budżetowych) z pewnością pomogły w zwiększeniu świadomości na temat żywności ekologicznej i jej oznaczenia (czy aż tak znacznie i szybko jak pokazują cytowane wyżej badania nie jestem pewien bo bardzo często deklaracje w ankietach “rozmijają” się z rzeczywistością). Z pewnością wciąż jest w tym temacie bardzo dużo do zrobienia, bo bardzo często za deklracjami o kupowaniu żywności eko nie idą faktyczne zakupy.

Z radością zaliczyliśmy Kampanię Promocyjną Żywności Ekologicznej (obok Targów Natura Food i wprowadzenia żywności ekologicznej do stołówek w Policach) do największych „Eko plusów w 2012 roku”. Sprawdź: „3 Eko Plusy”, czyli najważniejsze eko-pozytywne wydarzenia w 2013 r. według redakcji Biokuriera

Obejrzyj jeden ze spotów z udziałem Grzegorza Łapanowskiego:

Karol Przybylak

Brak postów do wyświetlenia